Kajakken bij Fort Myers

Verenigde Staten, Fort Myers

Na heerlijk geslapen te hebben was het tijd om weer op pad te gaan. Eerst nog even ontbeten in het hotel. Hier kregen we wel een rekening voor want het bleek niet bij de boeking inbegrepen. Daarna reden we naar de Getaway Marina om te gaan kajakken. Het in en uitstappen ging makkelijker dan ik dacht. We mochten vier uur op het water peddelen. Na twee uur intensief roeien redde mijn armen het niet meer maar gelukkig heb ik een hele sterke man aan de haak geslagen. We maakten de kajaks aan elkaar vast en Max peddelde verder voor twee. Dat vond deze majesteit wel wat. Onderweg zagen we enorme spinnen ter grootte van een vogelspin over de takken van de mangrovebossen kruipen. We zagen pelikanen en tot slot een paar meter voor onze kajak nog een dolfijn die even adem kwam halen. De omgeving was zeer uitgestrekt. Je kon de natuur in, de luxe huizen van Floridianen bekijken, of naar de stranden. Wij hebben de eerste twee deels bekeken. Toen we de kajaks terug gingen brengen zei de eigenaar dat we het langer hadden volgehouden dan alle anderen die dag. Maar daarvoor gaan de credits natuurlijk naar Max. Na het kajakavontuur reden we naar het strand. De auto was weer erg heet en in het korte stukje kon de airco daar ook niet heel veel aan veranderen. Dus zochten we snel verkoeling in zee.. en als de zee temperatuur van 30! graden aangenaam voelt dan weet je dat het op het land gewoon heel erg warm is. Maar als we dan horen dat Nederland op dit moment druilerig is dan kan het ons bijna niet warm genoeg zijn. Na een uurtje, heel gezellig, met een stel wat oudere Nederlandse mensen op het strand gesproken te hebben waren we toch bang om te verbranden. Vier uur lang met factor 20 op het water en daarna nog met je bikini op het strand is misschien wat veel. Toen we onderweg naar de Walmart reden kregen we te maken met een wolkbreuk. Onweer en regen zorgden binnen no time voor een overstroming aan water op de weg. Ik keek naar de putten waarin het water wegliep en zag dat deze wel vier keer zo groot waren als de putjes in Nederland. Ze weten hier dus wel met dit bijltje te hakken. Wat grappig is, is dat regen en onweer hier ongelofelijk plaatselijk is. Als we op het strand waren gebleven hadden we waarschijnlijk geen druppel gehad. Zo'n bui is dan ook snel weer over. Eenmaal bij het hotel nog even gezwommen en een potje Yathzee buiten op het terras gespeeld. We hebben weer genoten!

Heel mooi, wat bijzonder om dat te beleven. Wat een sprookje! De prins die de prinses helpt. We genieten van jullie verhalen. Marlies zegt dat Max een tijger is en dat Moniek een eenhoorn (Knuffeldier) is. We wachten in spanning het volgende verslag af. Xxxx en knuffels van ons drieën.

Hielie Ronald en Marlies 2015-06-20 08:06:26

Petje af hoor, voor elke dag weer zo'n uitgebreid verslag. Heerlijk dat je je zo letterlijk op sleeptouw kon laten nemen door zo'n stoere man! En wat een jaloers makende plaatjes weer. Bang voor verbranden hoeven de vakantiegangers hier (wij dus o.a. :)) niet bang te zijn. Prachtige grijze luchten met af en toe een verkoelend buitje, heerlijk! En met een jas of vest en een plekje uit de wind is het toch goed te doen bij Parkers beachclub. Kortom, geniet van het heerlijke weer daar maar dat er genoten wordt daar twijfelen we niet aan. Ben benieuwd wat er vandaag op het programma staat. Dikke knuffel xxx

Hannie 2015-06-20 08:58:02

Een goede zaterdagmorgen,m Wat heet hier druilerig.......wees maar blij dat jullie vorige week hadden gekozen om te trouwen, want gisteren had je een dikke trui over je prachtige jurk moeten aantrekken, Moniek!!!, En dan nu jullie mooie reis,mmmmmm ga zo voort knuf

Stans 2015-06-20 09:00:42

Ik vind het al knap, dat je het 2 uur hebt volgehouden! Inderdaad mooie foto's weer. Bizar dat weer, maar zou graag ruilen, want hier is het weer een typisch Hollandse zomer. Alweer nieuwsgierig naar morgen; have fun!!!

Maggie 2015-06-20 09:14:11

maken julie een mooie fot van een pelikaan? Mijn lievelingsvogel!

suzanne 2015-06-20 11:19:05

Jullie weten wel wat gevarieerd vakantie vieren is. Elke dag hier weer iets anders te beleven .... Kijk wel uit voor de zon op hoofd en benen (misschien allebei een petje op?) want anders hangen straks de vellen erbij ...