Disney World Orlando

Verenigde Staten, Orlando

Yeah today's Disneytime!! Na weer een lekker ontbijt (en nee, niet naar de calorieen gekeken) stapten we in de auto. Het gebied waar we heen reden bestaat vrijwel alleen uit pretparken. Wij kozen voor Magic Kingdom van Disney omdat ik nog nooit in een park van deze miljardenonderneming ben geweest. Dit park is klassiek en dat maakt het erg leuk voor first time visitors. Onderweg kwamen we langs Universal Studio's welke een van Disney's grote tegenhangers is op het gebied van pretparken. Hiervoor stond een gigantische file op de vijfbaansweg aan de andere kant van waar wij reden. Dus waren we even bang dat ons hetzelfde lot te wachten stond. Maar gelukkig konden wij zo doorrijden tot de enorme parkeerplaats. Eenmaal geparkeerd, word je naar een treintje gebracht. De bestuurder van de trein gaf op een grappige manier een aantal veiligheids-instructies door. Want stel je voor dat er ook maar iets misgaat. When you drop something out of the train; Let it go, Let it go! (Uit Disney's film Frozen). Na de trein werden we vervoerd met een heuse Ferry naar het park. Toen kregen we pas echt door wat een megapark dit is. We liepen door mainstreet richting Cinderella Castle. Mooi gebouw en het moet voor kinderen echt een magisch zijn. Max wilde de Space Mountain als eerst bezoeken vanwege de korte rijen. Deze achtbaan die zijn route volledig in het donker aflegt leek mij iets te eng dus ik wachtte op een bankje. Vervolgens probeerde Max me over te halen om in de 7 Dwarfs achtbaan te gaan. Na een hoop nee-ik-durf-echt-niet's van mijn kant liep ik toch met hem mee. En ik kan zeggen dat ik daarna nog heel wat angsten heb overwonnen want ik ben behalve in de Space Mountain overal ingeweest. En sinds ik uit mijzelf zei dat ik in de Splash Mountain, met een bijna vrije val van 17 meter, wilde ben ik helemaal zijn stoere vrouwtje geworden. Om drie uur liepen we terug mainstreet om daar naar een mooie parade van Disneyfiguren op een soort karnavalachtige wagens te zien. Erg leuk om te zien. Aan het eind van de middag besloten we om de Peter Pan attractie te gaan doen. Hier hadden al de hele dag rijen van 70 minuten voor gestaan. Dus we dachten dat dit wel echt een topattractie moest zijn. Maar na onze rug en voeten een uur gepijnigd te hebben bleek de attractie niet zo veel voor te stellen. Daarna doken we een restaurant in om wat te eten. Nou dat was een bord Franse frietjes en droge taaie kipnuggets voor een prijs waar Herman den Blijker warm voor draait. Maar we kwamen dan ook niet voor het eten en dus doken we nog een paar attracties in. Aan het eind van de avond was er nog een spetterende licht en vuurwerkshow en daarna reden we moe en nagenietend naar het hotel terug. Morgen zal ik wat foto's bij het verslag plaatsen maar nu vallen de luikjes dicht! Goeiemorgen jullie!

Sweet Dreams! Dat was weer een heel avontuur & vooral die achtbanen lijken mij echt kikke! Benieuwd naar de foto's & wat er morgen op het programma staat! Btw gister paspoort afgehaald, dus wij kunnen onze trip naar de USA in het najaar ook weer gaan plannen!

Maggie 2015-06-17 07:07:20

Stoer hoor, dat je in al die attracties bent geweest. Let it go! Op naar het volgende 'avontuur'.

Hielie 2015-06-17 07:07:26

Heerlijk begin van de dag door jouw blog! Veel plezier nog!!! Xx

Melanie 2015-06-17 07:11:50

Nou, voor iemand die ,heeeel lang geleden de efteling eng vond.....en ook daar vond jij de frietjes maar niks, Max, hebben jullie het dus "super cool" gehad, dapper hoor Moniek, ik word al draaierig als ik er maar aan denk in dat soort attracties te moeten stappen......veel plezier vandaag,knuf stans

Stans 2015-06-17 07:51:28

De goede raad 'let it go' ter harte genomen, Moniek. Leuk verslag!

Tom 2015-06-17 08:53:31

Zo, zo, nu niet alleen Max zijn vrouw maar zelfs zijn stoere vrouw, het is me ja wat. Maar voor mij ben je ook echt een held hoor, ik doe het je niet na. En dan na zo'n lange, avontuurlijke dag ook nog dit blog schrijven, wat een huwelijk al niet met je doet :-) . Je schrijft het weer op een manier waardoor we er allemaal een beetje van mee kunnen genieten. Heel veel plezier met wat jullie vandaag weer gaan doen, dikke kus xxx

Hannie 2015-06-17 09:36:57

Erg leuk die verhalen mo! En ben benieuwd naar de foto's. Lijkt me echt geweldig dat park! Groetjes aan Max

Nina 2015-06-17 12:36:16

Ik heb niet alleen stoere zoons, maar ook stoere (schoon)dochters. Ik doe t jullie niet na. Sta liever aan de kant op de tassen te passen.

Lucienne 2015-06-17 14:23:52

Nou stil zitten is bij jullie geen vakantie puntje Ha ha ha ha Geniet van het (mo)ment en maak er een prachtige vakantie van.

Edgar Smit 2015-06-17 18:39:21

Klinkt als een groot feest! xx