Naar The Big Island of Hawaii

Verenigde Staten, Pāhoa

Vanmorgen vertrokken we voor dag en dauw vanuit onze zeer goed bevallen AirBnB. We lieten een flesje wijn en een bedankkaartje achter omdat zij toch echt wel buitengewoon goed voor ons hebben gezorgd. Dat dat werd gewaardeerd bleek wel doordat we vanmiddag een hele leuke review kregen over ons als gasten op de site van AirBnB. Na een snelle vlucht van nog geen half uur kwamen we aan op Kona Airport. Een luchthaven zoals je ze maar weinig ziet. Volledig in de openlucht. Inclusief de gates en de winkeltjes. Daarna door naar Hertz. Na twee weken in die supermooie Dodge te hebben gereden was de Nissan Sentra die we nu toegewezen kregen wel even wennen. Maar deze heeft dan wel weer een achteruitrijcamera. Ik wilde het eerste stuk wel graag rijden en Big Island blijkt heel fijn om op te rijden. De wegen zijn rustig en je ziet veel moois. Eerst reden we langs Wapio Valley lookout. Een mooi uitzicht op het uiteinde van een vallei met zwart vulkanisch zandstrand. Daarna reden we door naar de Akaka Falls. Een schitterde waterval midden in een groene omgeving. Er werd gezegd dat ieder eiland z'n charmes heeft en dat kunnen we nu alleen maar beamen. Na de Akakafalls gezien te hebben, reden we door naar Hilo. Daar deden we een fikse boodschap bij de Walmart. En met een volgeladen auto reden we het tropisch regenwoud in. Pahoa is het plaatsje waar we de komende vier nachten zullen slapen. Een AirBnB van iemand met een enorme lap grond waarop ze vier bungalows verhuurd. Dat die lap grond echt enorm is bleek wel toen we de privétrail over het terrein maakte. Deze was maarliefst twee kilometer lang. We liepen door de bush bush, door de modder en over vulkanisch gesteente. Met om ons heen dieren geluiden. Ik had een Starwars Musquito Defense System omgeslagen (grote sjaal). Want zelfs de Deep Woods deet muggenspray lijkt deze ellendelingen niet veel te boeien. Wat ook leuk was, was dat Oscar de kat van de eigenaresse de hele trail met ons mee liep. Heel leuk beessie. Het huisjes zelf zijn van alle gemakken voorzien en hebben een leuke lanai (patio). Toen het donker werd bleek hoe ver we van de echt bewoonde wereld zaten. Wat een prachtige sterrenhemel. Wij gaan ons hier ook zeker weer vermaken.

Dat belooft weer veel goeds voor jullie. Klinkt heel idylisch!

Hielie 2016-05-29 09:32:45

Jeetje mina wat een leuke en interessante dingen zijn daar te zien. Moest erg lachen dat de Walmart daar zelf een filiaal heeft. Prettige vakantie als ik jullie stukjes lees. 😀😀

Edgar 2016-05-29 09:53:35

Vandaag ook maar eens reageren, laat duidelijk zijn dat ik elke dag met plezier de verhalen lees en de foto's bekijk. Wat een pracht vakantie! Wat die kleinere auto betreft kan je alvast weer een beetje wennen volgende week in Nederland weer in de Peugeot. Heb gisteren rondom jullie auto gelopen en hij zag er prima uit. Veel plezier deze week samen en geniet met volle teugen.

Jeepson 2016-05-29 10:03:02

Ik heb hier niets aan toe te voegen. Het wachten is nog op de plaatjes! Liefs van ons.

Hannie 2016-05-29 10:07:01

Nu weet ik waar ik wil wonen!!! Wat ziet dat er leuk uit,dat huisje,en die Oscar wil ik ook,en die sterrenhemel.......ja,die kan ik me goed herinneren van sommige plekken in Nieuw Zeeland. Prachtig, maar idd die muggen of zandvlooien, hebben ze die niet ? , gelukkig maar!! En die auto, jullie doen alsof het een minietje is haha, we verheugen ons met jullie op de komende dagen, big zondags hug

Stans 2016-05-29 10:35:26

De bijbehorende plaatjes nu ook gezien. Ziet er "alweer" prachtig uit! Ik zie dat jullie in een rode, een witte en een blauwe auto hebben gereden, vond dat wel grappig. Geniet lekker verder xxx

Hannie 2016-05-29 10:53:51

Nu je het zegt, mam. Dat was ons nog niet opgevallen! Wel grappig. Bedankt weer voor alle leuke reacties op de afgelopen verhalen. Nu gaan we gauw slapen want het was een lange dag! Xx

MoniekEnMax 2016-05-29 11:08:58

Goedemorgen (voor jullie goedeavond/nacht) vanuit de trein van Zwolle (zonder dolle) naar Dûh Haag! Wat een gave foto's weer! Dat huisje, die kat 😻 en zo'n anti-muggen plaid is idd geen overbodige luxe! Slaap lekker & heel veel plezier de komende dagen weer xx

Maggie 2016-05-29 11:28:16

Zo'n sterrenhemel lijkt me prachtig om mee te maken. Grappig die kat die meewandelt op het landgoed

Tom 2016-05-29 21:09:42

Wauw! Wat is het weer mooi! En dat huisje is echt gaaf! Mooie foto van jou zeg Moniek! Liebe Grüsse

Nina 2016-05-29 22:03:12

Prachtige omgeving en die sterrenhemel... wauw! Wat een mooie plek om te mogen zijn. Veel plezier en geniet ervan.

Madelon 2016-05-30 06:18:13

Waipio Valley was een van mijn favoriete locaties op dit eiland, vooral ook omdat we de tocht naar beneden maakten en het strand en de waterval van dichterbij konden zien. Maar ja, jullie heeft het wel wat blubber en een aardige klim bespaard, zoals eerder het geval was ;) Big eiland was verreweg het dunst bevolkt en uitgestrekt. Wat een vulkanen, he, die jullie de komen dagen zullen zien/gezien hebben (ik heb wat leesachterstand...)