Via Bodie naar Lee Vining

Verenigde Staten, Lee Vining

Vanmorgen de dag weer superlekker gestart met warme wafels en heerlijke broodjes in de Comfort Inn.
Daarbij hadden we tijdens dit continental ontbijt een mooi uitzicht op het hoogste punt van Amerika, Mount Whitney. Zo snel kan het gaan. Gisteren bezochten we het laagste punt en vandaag zien we het hoogste punt liggen.
Toen onze buikjes gevuld waren en we weer een sloot slappe koffie naar binnen hadden gewerkt stapten we in onze bolide. We reden eerst naar de Alabama Hills welke gebruikt zijn als achtergrond voor Westernfilms.
Met countrymuziek uit de speakers reden we langs de bergen van de Sierra Nevada. In dit gebied maakte het echt niks uit welke frequentie je opzocht. Alles was country. Nu heb ik daar in Nederland niet zo veel mee, maar hier past het gewoon zo goed bij het landschap dat het heel relaxed reed. Toen we boodschappen hadden gehaald bij de K-Mart nam Max het gaspedaal weer over. En het was maar goed dat hij 'm niet te ver induwde want de Highway Patrol was zeer actief.. En waar ze in Nederland gewoon flitsen zijn ze hier echt aan het proberen om je te pakken.. Ja echt, het kan nog erger als in Nederland. We kwamen door het plaatsje Lee Vining heen wat vandaag onze eindbestemming zou worden, maar eerst reden we nog even een uurtje door naar Bodie. Dat is een westernstadje en sinds begin deze eeuw een ghosttown. Vrijwel alles is authentiek en echt precies zo als het vroeger is achtergelaten. Inclusief een fikse laag stof. Was erg leuk om even rond te kijken! De weg er naar toe was op z'n zachtst gezegd een bumpy ride te noemen. De laatste drie mile moesten we over een ongeasfalteerde weg. Dit is niet toegestaan met een huurauto en je bent dan ook niet verzekerd. Maar we wilden Bodie graag zien en dachten dat een zandpaadje niet een al te groot risico was (YOLO!) Maar al gauw bleek het zand over te gaan in dikkere kiezels. Toen we na ons bezoek aan Bodie weer op het asfalt reden met een ongedeerde auto slaakten we een diepe zucht! Dat doen we ook niet meer haha!! Even later ingecheckt in Lakeview Lodge. We hebben een zeer grote en mooie kamer en zijn van alle gemakken voorzien. Bij de receptie hangt wel een briefje met het advies om geen etenswaar in je auto te laten liggen omdat er een beer is gesignaleerd! Oehhw spannunddd! Straks zoeken we een diner op voor een hamburgerT en patatjes en komende drie nachten slapen we in een tent in Yosemite NP! Zin in!!

Hiiiiiihah, into the Wild West onder het genot van countrymusic. Weet nog wel een leuke linedanceclub voor je! Wat leuk om rond te kijken in dat westerndorpje. En dan nu overnachten tussen de beren in het mooie Yosemeti NP. Ben benieuwd. Het was trouwens weer leuk wakker worden om zes uur en dan meteen je blog te kunnen lezen! Veel plezier weer en een knuffel van ons xxxxx

Hannie 2014-05-16 07:05:12

Pas maar op: straks is het nog, : ik zag 2 beren...... T zag er weer mooi uit onderweg en vergeleken bij dat stof in t westernstadje ziet het er bij ons thuis picobello uit!! Zijn die bordjes leeg gekomen??have fun in the tent! Bighug stans

Stans 2014-05-16 08:47:48

Once upon a time in the West... Bereleuk!

Lucienne 2014-05-16 15:01:55

Oh enig moeders... een linedanceclub.. geef me gelijk op! ;) En die bordjes zijn helemaal leeg gegeten Stans! Dit viel nog mee.. De pizza's hier.. die krijg ik niet op. Ik neem al een small size maar ze worden zo rijkelijk belegd dat ik zelfs die niet op krijg. En ik ben een redelijk grote eter! Max die krijgt alles op, die kan voor Amerikaan door ;)

MoniekEnMax 2014-05-16 15:33:34

Ik merk het al. Het blijft afzien voor jullie in het land van pief, paf poef. Sterkte ;-)

Tom 2014-05-16 17:21:56

Wat een superleuke verhalen!! Blijf lekker genieten en ik ben benieuwd of jullie nu ook besmet zijn geraakt met het reisvirus :)