Scenic drive naar Kanab UT

Verenigde Staten, Kanab, UT

Na eerst de pompbediende teleurgesteld te hebben over het feit dat de auto al na 11 dollar vol zat, ( is that all I can sell you today? Haha) verlieten we Williams Arizona en reden we naar het volgens de pompbediende "gorgeous Utah". De bedoeling was om onderweg de Horseshoe Bend te bezoeken. Dat is een plek waar de Coloradorivier een canyon heeft uitgesleten in de vorm van een hoefijzer. Na wat uitzoekwerk op internet bleek Monument Valley te ver te zijn om op een dag te bezoeken. Dus rechtstreeks via de Horseshoe Bend naar Kanab. De TomTom had echter andere andere plannen met ons en stuurde ons via een andere route en de afslag naar de Horseshoe Bend was vanuit die weg al ruim een jaar afgesloten. Aangezien we uren om zouden moeten rijden om er alsnog te komen bleven we de muts van de Tom-Tom gehoorzamen. Dit bracht ons over een scenic-route door het Navajo Reservaat richting Kanab. En gelukkig was deze weg adembenemend mooi! Hetzelfde gold voor de Navajo Bridge welke mooi uitzicht gaf over de Coloradorivier. Boven ons vlogen Condors die we mooi hebben kunnen fotograferen. Verder kwamen we op plekken waar, hoe ver je ook keek, geen beschaving was en het doodstil was. En door een schitterende bergpas met mooie vergezichten. Daarna kwamen we aan in het Cowboystadje Kanab. Heel erg leuk. We zitten in een leuke lodge die oud maar superschoon en truly gezellig is. De gunstore zit op de hoek dus als het spannend wordt kunnen we wat zwaar geschut halen. ;) Omdat er in en rond Kanab heel veel Westerns zijn opgenomen is er een outdoor-museum met echt gebruikte decorstukken. Max voelde zich net Clint Eastwood toen hij door de schuur van de Outlaw Josey Wales liep. Beetje jammer alleen dat hij er uitzag als een Haagse Sjonnie met urban outfit. :) Net even een paar uur van de warme zon genoten en morgen gaan we naar Zion of Bryce Canyon afhankelijk van het weer! Howdy!!!

Help, nog geen week weg en nu zit m'n dochter al in het gevang! Ik mag hopen dat Max Eastwood daar was om je eruit te halen. Mooi ook die foto's van die condors! En dan die eindeloze wegen, die kennen we hier alleen uit films. Dikke knuf weer van ons XXX.

Hannie 2014-05-10 08:58:16

Geweldige verslagen en foto's! Wij genieten mee hoor!

Marja en Jan 2014-05-10 08:58:53

Wat een verschil met onze druilerig-saaie zaterdagmorgen!!ja, soms kun je zelf nog zo iets anders gepland hebben.....moet je toch andere wegen berijden, en nee, ff omrijden of terug ofzo isser niet bij!!want je wil toch snachts gewoon in een bed slapen! Benieuwd naar morgen!, have fun, hug Stans

Stans 2014-05-10 09:16:30

Geweldig allemaal. Nog Indianen gezien?

Lucienne 2014-05-10 09:38:45

Ik word jaloers

Tom 2014-05-10 10:42:26

Bij dit verslag en foto's past maar een woord; WOW! Veel plezier vandaag/morgen; Bryce Canyon schijnt nog mooier te zijn dan Grand Canyon!