Sanibel en Captiva Island

Verenigde Staten, Sanibel Island

Vanmorgen zonder ontbijt bij ons neon-verlichte hotel weggegaan. Onderweg boodschappen voor het ontbijt, een snorkelset en een sterker anti-muggenmiddel bij mijn favoriete winkel Walmart gehaald. Het muggenspulletje van de kruidvat vonden de muggen gewoon een lekker cocktailtje. En aangezien we de Everglades nog in gaan wil ik toch wel wat beter beschermt zijn. Daarna een rit van twee en half uur naar Sanibel waarbij we halverwege de rit achter kwamen dat er ook cruisecontrol op onze wagen zit. Ook blijkt ie behoorlijk sportief met de dubbele uitlaat wanneer Max the pedal effe to the metal drukte. Sanibel is heel erg mooi! Ik heb wat mooie schelpen gevonden en ga de regels opzoeken wat betreft het meenemen ervan. Toen we in de zee zwommen kwam er een moeder naar ons toe die ons heel spontaan Sanddollars en zeesterren liet zien die haar dochter had op de bodem van de zee had gevonden. Dít is nou zo leuk aan die Amerikanen. Ze zijn zo spontaan. Na lekker een paar uur op Sanibel te zijn geweest zochten we de auto weer op. Deze was loeiheet en Max zei dat hij last had van een Rivierus Rectum.. oftewel het zweet stond in z'n.. Juist! Maar we klagen niet hoor! In 20 minuutjes over een 25 mph weg reden we door naar Captiva Island. Het strand was hier rustiger maar er was verder niet zoveel. Maar we wilden blijven voor de zonsondergang. Met een restje pizza van gisteravond en een blikje Mountain Dew (Wat ik nog nooit gedronken had, maar erg lekker is.) proostte we op weer een mooie dag. Daarna heb ik in de zee ook Sanddollars en zeesterren gevonden. Toch wel leuk als je ook zelf nog even met je eigen "vangst" kunt pronken. Tegen zonsondergang zagen we ook een dolfijn zwemmen. Vlak voor de kust. Op kleine afstand van nog een enkele zwemmer. Ik was te laat met het fototoestel, helaas, want het was een mooi gezicht. De zonsondergang zelf was echt fenomenaal! Dit was echt de mooiste sunset die ik ooit heb gezien. Er was onweer voorspeld en daardoor was er een mooi wolkenspel in de lucht dat van lichte sluierbewolking tot dikke grijze onweerswolken ging. De kleuren waren zo mooi.. Zo mooi hebben we het niet kunnen vastleggen al heb ik wel wat mooie plaatjes. Toen we in de auto naar ons hotel in Fort Myers zaten vielen er enkele druppels en genoten we van de mooie bliksemschichten en weerlichten. Aangekomen bij het Four Points by Sheraton wachtte een superdeluxe kamer op ons. We hebben dit geboekt via een site waarbij je een omgeving kiest en een aantal voorwaarden waaraan het hotel volgens ons moest voldoen en dan krijg je een verrassingshotel voor een veel lagere prijs. En in de meeste gevallen kun je op de kaart al aardig gokken waar je terecht komt. Na je betaling krijg je dan te horen waar je slaapt. Nou het is echt zo luxe! Twee heerlijke tweepersoonsbedden met wit en krakend beddengoed. Een matras waar ons eigen bed thuis echt bij in het niets valt en verder is de kamer van alle gemakken voorzien. Ook hebben we er een lekker ontbijt bij. We willen hier eigenlijk niet meer weg! Morgen gaan we kajakken in een baai aan Fort Myers Beach. But for now... ZzzzZZZ

Wat een mooie foto's heb je kunnen maken, ziet er prachtig uit. Veel plezier bij het kayaken!

Hielie 2015-06-19 05:56:39

- Nou Mag, klinkt goed. Veel plezier alvast met de voorpret! -Er staan nog wat fotootjes bij het verslag van gisteren. De apparatuur werkte weer. - Zo Hielie, jij bent er vroeg bij! Dankjewel en fijne dag!

MoniekEnMax 2015-06-19 06:10:09

Lief echtpaar, de dag begint hier druilerig en met lage temperaturen. Hoe anders was dit op jullie trouwdag, precies een week geleden :) Jullie zitten inmiddels in een andere wereld en wij genieten van jullie verhalen. Blijf genieten. Dikke kus, Carla

Carla 2015-06-19 07:54:50

Yeah right, the pedal to the metal, toe maar. Maar wat hebben jullie in 5 dagen tijd al ontzettend veel gedaan en gezien. Prachtige plaatjes erbij, voor ons ook genieten! Veel plezier bij het kajakken in de baai en liefs van ons xxx

Hannie 2015-06-19 08:03:37

Gefeliciteerd met jullie 1week huwelijk!! Het lijkt vast heeeel ver weg, omdat jullie al zoveel gedaan hebben......vandaag is het hier maar weer druilen geblazen, dan knap je op van jullie foto's!! En verhalen.! Zo, aan de slag maar weer, met leuke dingen doen, have fun, hugs,Stans

Stans 2015-06-19 08:32:48

Ps wij provinciaaltjes wisten natuurlijk weer niet wat sanddollars zijn, maar dank zij google en you tube weten we er nu alles van, daaag

Stans 2015-06-19 08:38:37

Gave foto's met die zeesterren! Zo te lezen weer een heerlijke dag geweest. Wat kikke trouwens van dat verrassingshotel; leuk idee! Benieuwd hoe het kajakken jou afgaat; nix voor mij hihi. Met mijn voorpret voor de trip naar USA zit het mede dankzij jou wel goed! Enne @Stans ik mag dan wel in de stad wonen, maar ik wist ook niet wat sanddollars waren haha.

Maggie 2015-06-19 09:40:47

Geniet nog maar extra hard, want hier is het weer weer.... uhm minder prettig met erg veel wind. Jullie hebben vorige week echt heel veel geluk gehad met het weer! Kusjessss

Nina 2015-06-19 14:42:02

Gefeliciteerd met het 1-wekig huwelijk! Geniet van al het moois. Voorlopig doet de Sunshine State zijn naam eer aan!