Helicoptertour boven de Grand Canyon

Verenigde Staten, Williams AZ

Wowwww, wow en nog eens wow!!!! Vandaag hebben we de helikoptertour gedaan boven de Grand Canyon! Wat was dat gaaf zeg!! Echt een lifetime experience. Bij binnenkomst werden we gewogen en daarna kreeg je een veiligheidsinstructie doormiddel van een video. Vervolgens werden we geroepen en kregen we een stoelnummer. En toen kon het feest beginnen. We werden naar de heli gebracht en in de heli bleek dat we hele relaxte plaatsen hadden. Tegenover elkaar en allebei aan het raam. Aan boord van de heli passen zes passagiers. De piloot heette ons welkom en vroeg of we al eerder een helikoptervlucht hadden gedaan. Dus Max antwoordde: "Nee jij wel?" Dus de piloot keek achterom en begon te lachen en zei: "No it's the first time for me too" :)) Daarna stegen we op. De piloot was erg goed en gaf een hoop informatie buiten het bandje wat afgespeeld werd om. In een helikopter vliegen is alsof je in een soort bakje in de lucht hangt en vrijwel geen grond onder je hebt.. Maar buiten een beetje gezonde spanning zijn we beide geen moment bang geweest en hebben we volop kunnen genieten. In de heli zie je nog wat beter hoe wijds het gebied is. En het grappige is dat heel veel plekken en uitstulpingen, ondanks de grootte van de canyon, toch een naam hebben gekregen.Op foto nr. 7 staat bijvoorbeeld "The Battleship" en als je de foto bekijkt zie je meteen waarom. Eenmaal weer op de grond hebben we nog een shuttlebus genomen en een flink stuk gelopen. Daarna richting ons hotel en even de voorraad aangevuld bij de Safeway (lees; enorme supermarkt maar in tegenstelling tot Walmart verkopen ze hier een hoop versproducten) en daarna lekker gegeten en gerelaxed.. Het was echt een waanzinnig gave dag!

Het wordt nu vaste prik. Wakker worden en dan eerst het verslag lezen. Wat een geweldige ervaring moet dit geweest zijn zeg! Ben zo blij dat jullie die kaartlezer toch hebben kunnen kopen want het is zo mooi om meteen de bijbehorende foto's te kunnen zien. Liefs van ons XXX

Hannie 2014-05-09 07:05:17

Sluit me geheel bij je moeder aan!! Vind het zo leuk jullie daar te zien, wij deden, zeg ik nu: jammer genoeg!! niet zo'n helitochtje. Ziet er prachtig uit! Ben benieuwd wat er vandaag op jullie programma staat. Big hug, Stans

Stans 2014-05-09 08:29:37

Wow, wat ontzettend mooi! Wat een geweldige reis zijn jullie aan het maken. Super!

Madelon 2014-05-09 09:29:10

Wat een grappenmaker die Max. Machtig mooi, zeg!

Lucienne 2014-05-09 10:58:46

Dat ziet er super uit. Mazzel met die twee raamplekken. En het Battleship is inderdaad makkelijk te herkennen.

Tom 2014-05-09 12:51:49

Awesome! Hoe vaak heb je dat woord de afgelopen dagen al gehoord? Als ik de foto's zo zie, heli idd nog gaver dan met klein vliegtuigje! Ook ik kijk net als de anderen hier iedere dag uit naar je verslag, omdat het zo leuk is om te lezen. Fantastische dag vandaag weer en tot morgen dan maar!

Maggie 2014-05-09 14:57:13

sinds gisteren komen de verslagen feilloos op het scherm en kunnen we voor het eerst alle reisverhalen volgen.Wat jullie tot nu toe gezien en gedaan hebben is zo fantastisch dat het bijna niet mooier en indrukwekkender kan worden Ga zo door en geniet ervan,wij hebben het idee dat we er zelf bij zijn! Tot het volgende verslag knuffel van ons.

opaHenk en oma Fred 2014-05-09 15:32:59

Leuk om zo te kunnen lezen en zien hoe jullie het hebben! Jullie stralen helemaal...wat mooi om dit allemaal mee te maken he!!!! En al een A Thousand Miles momentje gehad? hahahaha!! ;-) Liefs chantal

chantal 2014-05-09 19:50:06

Jullie kijken uit naar onze verslagen en ik kijk uit naar jullie reacties! Als ik een Amerikaanse was had ik ook de hele tijd awesome geroepen bij alles wat we zien Maggie ;)) En Tal we hebben nog geen A Thousand Miles momentje gehad maar zitten wel lekker te zingen in de auto! Net hadden we "Don't tell my heart, my achy breaky heart... hahaha! Opa en Oma gelukkig kunnen jullie nu zonder problemen meelezen! Knuffel van ons terug!

MoniekEnMax 2014-05-10 01:21:17

Wauw! Mega vet dit! Ziet er echt heel mooi uit! Ik blijf op de hoogte :)