Wave after wave

Verenigde Staten, Wailua Falls

Onze laatste hele dag in de schattige condo aan zee zit er bijna op. Wegens te weinig beschikbaarheid zitten we de laatste nacht op dit eiland in een ander hotel. Het Kauai Palms hotel. Deze hadden we eerst voor de hele week geboekt maar toen we de condo's aan zee vonden hadden we Kauai Palms geannuleerd. Dit kon gewoon nog kosteloos. Vanmorgen hebben we de Wailua Falls gezien. We dachten dat we daar wel even zoet zouden zijn maar eigenlijk was er niet zoveel te doen. De waterval is heel mooi om te zien. Maar je kunt hem maar van af één lookout bekijken. Dus geeft het de creatieve fotograaf niet veel opties. Je kunt een via illegale trail wel naar de voet van de waterval afdalen maar we hadden gehoord dat dit niet zonder risico's was. En gezien mijn teen ook niet echt een optie. Dus daarna heerlijk naar het strand. We kozen een strand uit waar de zee lekker woest was. Uitzicht op surfers en zelf konden we bodyboarden. Althans trachten te bodyboarden. Want het is moeilijker dan je denkt. Het is wel heel leuk om te zien hoe de Hawaiiaanse kids dit onder de knie hebben. Die zijn gewoon echt één met de golven. Maar de golven waren voor ons ook leuk speelgoed. Straks gaan we lekker barbeknoeien. Gisteren hadden we een ietwat mislukte poging op de hypermoderne barbeque bij het zwembad. We hadden het vuur blijkbaar veel te hoog staan en waren te snel met het omkeren van de burgers. Dus nu gaan we voor een herkansing met de overgebleven tomaat, ui en paprika. Die groenten zijn trouwens goud waard. Het is op het vaste land al veel goedkoper om fastfood te eten (en hier ook). Maar hier is groente al helemaal schandalig duur. We hadden één ui, twee tomaten en één paprika en moesten daarvoor (met onze bonuskaart van de Safeway) tien dollar afrekenen! Dat is zo'n negen euro. Gelukkig heb je voor een broodje hamburger niet veel groente nodig dus kunnen we twee keer bbqen.

Dat wordt dus creatief met groente. Wat een prijzen. Die waterval ziet er heel mooi uit!! (En de man die erbij staat ook natuurlijk). Dus de eerste verhuizing op Hawaii zit eraan te komen. En daarna naar een ander Hawaiiaans eiland toch? Geniet maar weer lekker verder, liefs en een knuffel van ons

Hannie 2016-05-22 09:04:54

Wat is het weer afzien......zeker dure hapjes, extra voorzichtig dan maar met ze op die bbq. En 50x kauwen. We hebben jullie en nina gemist gisteren, maar fijn voor tom : er waren veeeel mensen en het was gezellig!! Geen bbq wel frietjes uit de filter!! Succes met de verhuizing, en dan gewoon verder vakantie vieren, Zondagse knuf

Stans 2016-05-22 09:27:44

Heerlijk relaxed dagje weer. Mooie foto's. Wat een prijzenšŸ˜® zal wel met afstand/vervoer te maken hebben, dat het zo duur is? Waardeer je het hier weer dubbel en dwarsšŸ˜‰ Eet smakelijkšŸ˜‹ xx

Maggie 2016-05-22 09:45:47

Het gekke is dat voornamelijk alleen groente en fruit echt zo enorm duur is. De rest is redelijk betaalbaar hoewel het meeste duurder is als bij ons maar daar hadden we ivm met shippingkosten wel op gerekend. Maar zelfs ananas, wat hier notabene verbouwd wordt is duur. Ongeveer 5 euro voor zo'n gele rakker. Oh en macadamianoten waar hawaii om bekend staat. Die beginnen bij 10 euro voor een zakje. Maar we redden ons wel hoor. We komen alleen als een balletje terug ;)

MoniekEnMax 2016-05-22 10:24:02

Ik moest even wat reisverslagen inhalen. Ik ben druk bezig geweest met het festival, maar dat is nu voorbij! Dus ik begon vandaag bij het lezen van 17 mei. Daar las ik dat Max weer de avonturier heeft uitgehangen, gelukkig was je nu niet zo bezorgd als in Amerika. Dat verhaal van het aanklagen van eerste hulp is echt weer typisch Amerikaans en die foto van die bagels ook haha. Maar wat een prachtige natuur zeg! Echt mega bijzonder! En die foto van die zeehond is echt te mooi! Vanaf nu blijf ik weer up to date! Dikke knuffel aan Max :)