Cabbage Beach

Bahama's, Paradise Island

Vandaag de laatste hele dag van onze vakantie. Een mooie kans om nog een ander paradijselijk strand te bezoeken. Dit keer kozen we voor Cabbage Beach. Dit ligt op Paradise Island, het eiland direct aan de overkant van Nassau. Net als woensdag zijn we op de heenweg met de bus naar de brug van New Providence naar Paradise Island gereden. De brug zijn we vervolgens lopend overgestoken. Op de brug kwamen we verdacht weinig mede-wandelaars tegen. Met deze hitte kiest men toch liever voor de auto. Bahamanen zijn sowieso (net als Amerikanen) autoliefhebbers. Alleen het verschil is dat Bahamanen over het algemeen niet de mooiste wagens bezitten. Alles wat vooruitkomt als je gas geeft rijdt hier over de wegen. Met de nodige roetwolken als gevolg. APK-tje doen?! De brug bracht ons naar de zuidkant van Paradise Island. Cabbage Beach ligt aan de noordkant. Paradise Island is niet groot, maar doordat het grootste deel van het eiland eigendom is van het befaamde Atlantis Resort, was het even puzzelen om de public beach acces te vinden. Maar die puzzeltocht was het meer dan waard. Ook Cabbage Beach is weer een plaatje. Prachtige zee, wit strand. Bij de strandopgang erg druk, maar als je honderd meter verder loopt, lig je heerlijk rustig. Ook dan zie je het voordeel dat Dutchies als wij iets actiever zijn en dus met iets meer inzet veel relaxter kunnen liggen. En groot bijkomend voordeel is dat de opdringerige verkopers en jetski-verhuurders, vaak ook de moeite niet nemen om ons deel van het strand te verstoren met hun ongetwijfeld fantastische deals. Bahama's staat voor het Spaanse Baja Mar; Land of the Shallow Seas; ondiep water. De zee op dit strand wordt echter al snel een stuk dieper dan de andere beaches waar we zijn geweest. Onderwaterbeplanting is er nauwelijks. Met een duikbril op waan je je in een zwembad ter grootte van een voetbalveld. Doordat er geen waterplanten zijn, is de zee tot ver uit de kust turquoise. Na weer een stukje bruiner te zijn geworden, zijn we teruggegaan naar ons hotel. Dit moest wel een beetje bijtijds omdat het morgen zondag is, en dan bijna alle winkels gesloten zijn. En wij hadden nog wat boodschapjes nodig. We namen op de terugweg de watertaxi. Dat is niet alleen comfortabel, maar dankzij de gids aan boord, ben je na aflooop de rit weer een stukje wijzer. Vandaag is het Independence Day voor de Amerikanen. Het Atlantis Resort verzorgde een vuurwerkshow. We konden het een beetje zien boven de cruiseschepen uit. Mooie show! Max had voor de gelegenheid een shirt met een Amerikaanse vlag aangetrokken. Nu verder genieten van onze laatste avond hier. Morgen vliegen we gelukkig laat (22.35 uur) terug, dus hebben we nog wat zonne-uren tegoed.

Goedemorgen op deze laatste dag. Je kan aan bijgaande foto's nog een prijsvraag verbinden nl.: Op een van de foto's beelden wij een strand uit waar we zijn geweest, welk strand is dat? :). Ennuh, wij hadden hier op Kijkduin toevallig ook vuurwerk gisteravond, hebben het alleen niet gezien, wel gehoord. Nou geniet nog van jullie laatste dag en wij kijken er naar uit om weer eens een "live" knuffel te kunnen geven. Liefs van ons en tot morgen xxxx

Hannie 2015-07-05 08:38:54

Fijne, laatste honeymoonavond & geniet nog van de laatste dag (hier kunnen jullie gewoon verder met bruin worden), maar vooral safe flight home!

Maggie 2015-07-05 08:41:35

Wat hebben jullie een prachtige honeymoonreis gemaakt! Nog een dag om er live van te genieten. Wij genieten elke dag van jullie mooie verslag. Een goede vlucht terug!

Hielie 2015-07-05 09:00:14

Gelukkig nog een mooie laatste dag geweest, we wensen jullie een goede thuisreis en REUZE BEDANKT voor de mooie verhalen en prachtige plaatjes!! We zullen ze missen...... Tot gauw?! Liefs Stans

Stans 2015-07-05 09:28:50

Het was een fantastische honeymoon, waarvan jullie nog lang zullen nagenieten. Door de verhalen en fraaie foto's waren we er ook een beetje bij.... Goede terugreis! Lieve groet uit Gouda (waar we ons opmaken om de Tour de France live aan te moedigen :)

George en Carla 2015-07-05 11:33:09

Safe trip home en geniet nog van jullie laatste honeymoon-dag. Knuffel en tot woensdag xxx

Lucienne 2015-07-05 11:53:32

Prachtige reis geweest. Bedankt voor het meegenieten!

Tom 2015-07-05 13:04:57

Ik heb erg genoten van jullie verhalen elke ochtend. Fijne vlucht! xxx

Nina 2015-07-06 09:55:19

Wowwwwww...... Op de laatste dag zet ik dan ook maar een reactie ;) Dit was zo geweldig en wat een belevenis.... Wowwwwww.... En al de verhalen, echt zo indrukwekkend, wat een reis! Heb echt zo genoten :) Groetjes vanuit Cairo X