Nog precies een week..

Nederland, Den Haag

Het gaat nu echt opschieten! Nog een week en dan vliegen we weg. Ik heb nog niks ingepakt maar wel heel veel lijstjes gemaakt. Lijstjes met bezienswaardigheden, lijstjes met hotelinformatie, lijstjes met kleding die mee moet etc. etc... Waar ik normaal voor een vakantie naar Turkije al kriebels heb, heb ik ze voor deze reis helemaal! Gezonde spanning zullen we maar zeggen. De "What if..."-vragen spoken alsmaar door m'n hoofd.. Gewoon negeren zegt mijn nuchtere kant. :-) De vliegreis begint zondag om 10.20 uur op Schiphol en na een tussenstop van een kleine 3 uur op London Heathrow vliegen we in circa 11 uur naar Los Angeles. Daar komen we om ongeveer 17.30 Amerikaanse tijd aan.. We vliegen met een Boeing 777-300ER van American Airlines en dit is een hypermodern toestel! Iedereen heeft een persoonlijk scherm voor zijn of haar snuitje met meer dat 250 films, series, spelletjes en muziek om uit te kiezen. Ook zit er in de stoel voor je een stopcontact en een usb-poort om je eigen telefoon en tablet op te kunnen laden, dus ook die apparaten kunnen ons onuitputtelijk entertainen. En uhh.. eigenlijk moeten we slapen in het vliegtuig... Aangekomen in Los Angeles is het een kwestie van gelijk onze huurauto ophalen en naar ons eerste hotel in LA te karren. We hebben gekozen voor een compact car, want dat zijn we ook in Nederland gewend en we zijn maar met z'n tweetjes. Voor 't eerst een automaat en voor mij (Moniek) zelfs voor 't eerst rijden in het buitenland. We kunnen niet wachten maar eerst nog even verder met de lijstjes... Anti-mug, blarenpleisters, zonnebrand, autolader....