Orlando - Kelly Park

Verenigde Staten, Kelly Park

Vanwege het tijdsverschil een raar nachtje gehad. Midden in de nacht een gesprekje op Whatsapp met mijn moeder die verbaasd was dat ik wakker was. Daarna gelukkig weer in slaap gevallen maar wel vroeg uit veren. Het ontbijt bestaat vooral uit zoete koffiebroodjes, brownies, wafels en bagels. Toen we net en lekker bordje vol hadden opgeschept en gingen zitten, viel ons oog op een menukaartje op tafel. Daarop stonden de calorieen van alle ontbijtproducten vermeld. En dat waren er natuurlijk niet te weinig. Eet smakelijk! De Amerikanen om ons heen aten er overigens geen hap minder om. Na het ontbijt op naar de supermarkt om inkopen te doen voor ons dagje pretpark morgen. Max had op internet opgezocht welke supermarkt het meest in de buurt ligt. Dit bleek de ons welbekende Aldi te zijn die verdacht veel lijkt op de Nederlandse Aldi. Daarmee heeft ie ook maar weinig weg van een Amerikaanse supermarkt. Na een kleine boodschap te hebben gedaan, zijn we op weg gegaan naar Kelly Park. Dit ligt op een klein uurtje rijden van het hotel af. Onderweg kan je goed een wedstrijdje reclameborden met schade-advocaten a'la 'Better Call Saul' tellen, doen. Kelly Park ligt in een gebied dat eigenlijk het meest weg heeft van een tropisch regenwoud. Je kunt hier bij een stel rednecks een grote zwemband huren en door natuurlijke lazy river dobberen. Het lijkt net een subtropisch zwembad, maar in dit geval gemaakt door moeder natuur. Af en toe moest je jezelf even wegduwen bij de overhangende bosjes, maar het grootste deel ging je met een lekker vaartje door de rivier. Daarna even op onze handdoek in de volle zon gelegen. Maar omdat we niet wilden verbranden, hebben na een uurtje de schaduw opgezocht. Hier kwam een wasbeer ons begroeten en konden we er een paar mooie foto's van schieten voordat de parkwachters het beestje wegstuurden. Dat is misschien maar beter ook. Want wildlife moet natuurlijk wel wild blijven. Al met al een relaxed dagje dat zeer welkom was voordat we morgen de schoenen veteren voor een dag Disney. Nu nog een avondje chillen met een glazuurverwoestend drankje en TV met typisch Amerikaanse reclameblokken kijken.

Goedemorgen, wat heerlijk wakker worden voor mij, ontbijt, gewoon een boterham met kaas, en meteen een reisverslag van jullie. Dit zit er heel relaxed uit. Veel plezier in Disneyland!

Hielie 2015-06-16 06:57:11

Deze dag klinkt weer als 1 woord; AWESOME! Zo leuk wakker worden met een reisverslag incl. mooie foto's. Vwb breakfast; je bent maar 1x op Honeymoon, die calorieƫn komen thuis wel weer. Alvast veel plezier in Disney & kijk alweer uit naar het verhaal hierover.

Maggie 2015-06-16 06:59:54

Ik sluit me aan bij de vorige schrijvers. Heerlijk wakker worden met zo'n reisverslag. Laat dat ontbijt je maar lekker smaken, voor De Jurk hoef je het niet meer te laten :) en als je terug ben ga je maar weer lekker sporten.Wat hebben jullie alweer veel moois gezien en wat lijkt me dat heerlijk in zo'n band de rivier af. En dan dat wasbeertje, wat leuk! Veel plezier vandaag in Disney!! Liefs voor juliie allebei van Jaap en mij.

Hannie 2015-06-16 08:07:02

Beter een wasbeer dan een alligator ;-) Al, al, al Allllldi!

Tom 2015-06-16 09:17:02

Dat is pas bijkomen, in dat bandje,en ach zolang je daar nog inpast........ We genieten met jullie mee,hugs,albert en stans vanuit bewolkt doorn,en brrrrrr

Stans 2015-06-16 09:26:37

Vanaf mijn bureau op t stadhuis, kan ik nu even wegdromen samen met jullie. Ik zal opa Henk bellen en e.e.a. aan hem voorlezen!

Lucienne 2015-06-16 15:31:03

Opa vindt dat je zo leuk beeldend schrijft, Moniek! We kijken uit naar het volgende verslag. Veel plezier bij Disney