Raften en tempel Tanah lot en beetje dom!

Indonesië, Bali

Vanochtend gaan we dan eindelijk raften. Daar hebben de tieners het al de hele vakantie over. Omdat we het raften hebben uitgesteld kan iedereen ook weer mee (het blijft kwakkelen met het spijsverteringsstelsel van sommige medereizigers...)
Het wandelen naar het startpunt van het raften is al prachtig dus het belooft wat moois te worden vandaag. Het regent wel weer een beetje, maar we worden toch nat😜🛶💦💦💧☔️. De opgevouwen (nog niet opgeblazen rafts) worden door mannen op hun hoofd de steile modderige trappen afgedragen! Respect voor de dragers! Onze gids Herman (met watervrees, want ... geen zwemdiploma) heeft zich vol goede moed ook in een zwemvest gehesen voor zijn raftingdoop en heeft sinds de aankomst bij de raftorganisatie van de zenuwen al bijna 10 sigaretten gerookt!! Na een korte instructie gaan we de rafts in. Binnen no time is iedereen nat en wordt er over en weer met water 'gegooid'. De tocht is werkelijk prachtig, met mooie watervallen, prachtig landschap en de rotswanden zijn door kunstenaars hier en daar uitgehouwen. Herman vindt het gelukkig ook geweldig en doet volop met ons mee😂. Ruim twee uur hebben we weer vaste grond onder onze voeten en heeft iedereen een geslaagde ochtend achter de rug. 'S middags hebben we nog een bezoek gebracht aan de tempel Tanah Lot, de tempel is op een rots aan zee gebouwd en het is voor het eerst dat we massa's toeristen zien. Het is erg warm en de ochtend was vermoeiender dan gedacht, dus pas na een aantal foto's kwam ik er achter dat ik de vergeten was de vorige dag het geheugenkaartje terug in de camera te stoppen. Dom, dom, dom😱😡😳😫! Gelukkig hadden we de telefoons nog bij ons. Aan het einde van de middag (en ons latijn) zijn we aangekomen in Sanur. De komende dagen even lekker uitslapen en uitrusten aan het strand.🍹🍺🍸🏝🏝⛱😴😴