Schiphol, Dubai en handdoeken op ligbedden

Nederland, Amsterdam, Schiphol

De eerste dag van onze Vakantie naar Indonesië stond in het teken van de reis.
Gelukkig vertrok het vliegtuig om 15.20 vanaf Schiphol waardoor we na de laatste inpakstress rustig en ruim op tijd met de trein daar naartoe zijn gereisd.
We vlogen met Emirates, eerst naar Dubai.
het temperatuurverschil in Dubai (buiten, 'n kleine 40 graden) bij nacht in vergelijking met de temperatuur op de luchthaven (binnen, ca. 15 graden) was opvallend.
Hoewel we wel vaker vrouwen met burka's en mannen in witte gewaden met Arafat sjaals hebben gezien, is het toch even wennen om als westerling daar rond te lopen. De kids hebben in ieder geval hun ogen uitgekeken.
Wat opviel op de luchthaven was dat ze in Dubai een variant op het fenomeen handdoeken op strandbedden leggen hebben, alleen dan met rugzakken en nekkussens op de schaarse ligstoelen die op de luchthaven staan. Met veel moeite hebben we er een paar kunnen bemachtigen bij een andere gate. We waren dan ook blij dat de volgende vlucht naar Jakarta vertrok.