Dolfijnen spotten en snorkelen

Indonesië, Lovina

Vroeg opstaan, om 5:30 uur, het enige voordeel is dat de temperatuur rond die tijd aangenaam is en wat ook prachtig is, is de zonsopkomst. We zitten met z'n vieren in een bootje. Het warme weer en de loviniaanse restaurants hebben een veldslag aangericht in ons reisgezelschap maar de fam. Antonis/van Beerendonk is still going strong!
Het is een gekrioel van jewelste op het water in Lovina en Daniël snapt het principe al snel en vindt het maar dwaas om met alle bootjes als een gek achter elkaar één kant op te varen. Anderhalve dolfijn later zit de tijd er op (dacht ik) want we voeren een heel stuk terug. Best teleurstellend want de kids hadden de dolfijnen gemist. Gelukkig bleven we nog even ronddobberen waarna er een paar dolfijnen precies voor onze boot door zwommen. Het gedrang van de overige boten maakt overigens dat de dolfijnen binnen no time weer weg zijn. Ik hoop dat ze dit niet elke ochtend hoeven door te maken deze dolfijnengekte. Terug bij het hotel hebben we lekker ontbeten en zijn daarna gaan snorkelen. Het water was stukken warmer dan vorig jaar bij de Galapagos, en heel helder. dat vond Lynn erg prettig. De vissen waren een stuk kleiner maar prachtig. Daniël had de smaak te pakken en is regelmatig met de Go pro in z'n hand naar beneden gedoken om foto's en filmpjes te maken. Al met al een geslaagde ochtend. In de middag lekker geluierd bij het zwembad en de vermoeidheid uit ons lijf laten masseren. 'S avonds in hetzelfde restaurant gegeten. Daniël voelde zich nu ook niet lekker, maar een Balinese gids zag 'm zitten/hangen op z'n stoel en voelde op een bepaalde plek bij z'n kuit en gaf daar wat druk. Daniël voelde zich meteen een stuk beter. Daar bovenop bracht deze vriendelijke man ons na afloop weer terug naar het hotel. Hij vertelde vol trots dat hij bekende Nederlanders had rondgeleid over Bali. Na een leuk gesprek en een korte rit waren we weer terug bij het hotel. Iedereen was klaar om te gaan slapen na zo'n lange dag.