Galapagos 1

Ecuador, San Cristobal

Vandaag gaan we eindelijk naar de Galapagos. Iedereen is best gespannen want de verwachtingen zijn hoog. De vraag is of deze eilanden de verwachtingen waar kunnen maken. Vanuit het hotel is de transfer maar het vliegveld. Na de lange wachttijd van gisteren is dit vliegveld een verademing. Er zijn nauwelijks passagiers, de strenge controle van de koffers en rugzakken gaat probleemloos. Na een tijdje wordt er omgeroepen of er mensen zijn die voor 100 dollar hun ticket willen verkopen, hieruit maken we op dat het vliegtuig ✈️ vol is. Wij vertrekken vandaag op onze cruise 🛥 dus geen haar op ons hoofd die er over denkt om onze tickets te verkopen. Als we op SAN Cristobal aankomen zijn we redelijk snel door de controle. Buiten loopt een getrainde hond 🐶 alle koffers nogmaals langs. Best grondig!
Na een korte rit komen we aan in de haven. Het water is prachtig azuurblauw en de zeeleeuwen begroeten ons. Het water in de haven is zo helder dat je de bodem kan zien. Dat belooft wat voor de komende week. We hebben een gids aan boort (Ruben) en hij spreekt gelukkig goed Engels. 🇨🇭🇱🇷, de nationaliteiten van onze medepassagiers. We missen er een paar, die konden waarschijnlijk niet met de vlucht mee en daarom dus ook niet met de cruise. We zijn aan boord met 10 gasten.
De hutten zijn klein dus Rob en ik verzamelen alle spullen die we deze week nodig hebben zodat de koffers in het ruim kunnen.
We leren al snel de eerste regel: als 🔔🔔deze gaat moeten we zsm naar boven komen. We krijgen onze eerste briefing. Er zijn best wel wat dingen die niet mogen als we in het nationale park zijn, niet rennen, niet eten, nergens aankomen. Er mag nog geen steen, schelp of korreltje zand meegenomen worden.
We bezoeken een educatiecenter en daar vertelt Ruben over het ontstaan en de geschiedenis van de Galapagos en welke route we gaan varen en welke eilanden we gaan bezoeken. Terug op de boot krijgen we onze tweede briefing over de volgende dag, 6:00 vertrekken we voor de eerste wandeling, (oef wat vroeg) en uitleg over de snorkeluitrusting die we krijgen voor morgen. Lynn vindt het wel spannend en een beetje eng om tussen de zeeleeuwen te gaan snorkelen. We zullen even afwachten hoe het allemaal gaat morgen. Na het eten zoekt iedereen bijtijds z'n hut op om te gaan slapen. We varen vannacht richting Santa Cruz en de gids geeft aan dat het nogal een shaky nacht gaat worden.