Treinreis naar Yogjakarta

Indonesië, Jogjakarta

Vanochtend ging al vroeg de wekker. Vandaag staat de treinreis naar yogjakarta ofwel jogya op het programma.
Onze gids Herman heeft de verzameltijd al meerdere keren naar een vroeger tijdstip verplaatst omdat hij bang is dat we de trein missen.
Dus krijgen we allemaal een wake up call en zit iedereen braaf om 7:00 uur aan het ontbijt met de koffers klaar voor vertrek.
Vorig jaar in Zuid-Amerika hebben we bijna altijd zelf onze koffers gedragen. Onze kids staan dus braaf op hun koffer te wachten om deze in ontvangst te nemen, maar in Indonesië wordt dit allemaal voor ons gedaan. We willen de porters niet van hun brood beroven, maar heel goed voelt dat niet.👜
De treinreis brengt ons door een divers landschap langs rijstvelden en geeft een impressie van hoe de Indonesiërs in de dorpen leven. Er is voldoende te zien en de kids kunnen met elkaar een spelletje doen en spelen met gemak de batterijen van hun device leeg🙃😞. Rond 16:00 komen we aan in een warm yogja waar we naar het hotel worden gebracht. De kids duiken gelijk het zwembad in voor een potje waterpolo. 'S avonds heerlijk Indonesisch gegeten, alleen was de wachttijd zo lang dat Lynn aan tafel in slaap is gevallen. Jetlag is a bitch😴😴