Dag 2 van de jeeptour

Bolivia, Municipio San Pablo de Lipez

Vandaag al weer vroeg op pad, eerst gaan we naar een lagune waar James flamingo's zijn. De lagune is deels bevroren zo koud is het er. De flamingo's kan het niet deren. Ze staan in het water of sommige gedragen zich als Jezusflamingo's en lopen over (bevroren) water. We kunnen erg dichtbij komen en kunnen naar hartelust foto's maken. De kids komen beurtelings vol trots laten zien wat voor een mooie foto's ze hebben gemaakt. We rijden verder naar een volgende lagune waar ook flamingo's zitten en waar we lunchen. Het (ecologische) toiletbezoek is een onderneming en duurder dan in NL.
Na de lunch hebben we het geluk dat we nog meer dieren spotten. Eerst Antonio Banderas volgens onze gids, een vos die qua uiterlijk wel wat wegheeft van een hyena. Later spotten we ook bergkonijnen, 🐇🐰verwanten van de chinchilla's. Ook hier kan iedereen naar hartelust foto's maken. Na een prachtig landschap komen we er achter waarom we met een jeep rijden. Rotsachtig en onze chauf heeft er een hekel aan wanneer een andere terreinwagen ons probeert in te halen, hij zoekt onverstoord een ander spoor en geeft wat gas bij.
Aan het einde van de dag zijn we bij een mooie lagune aangekomen waar we in een hostel (ik zou het zo niet durven noemen) verblijven. Een 6p kamer met een badkamer zonder douche en licht. Het is aan het einde van de middag buiten al steenkoud en de ruimte voor de slaapkamer waar we zitten en eten is ijskoud ☃❄️❄️iedereen zit daar al met mutsen en handschoenen aan. Met humor, een spelletje en een paar flessen wijn🍷🍷 komen we de avond door. We prijzen ons nogmaals gelukkig met de extra slaapzakken.

Wat een avontuur, fantastisch om te lezen! Maar die kou, brrrrr