Treinreis naar Malang

Indonesië, Daerah Istimewa Yogyakarta

Vandaag de tweede van drie lange reisdagen die in ons programma zitten. We treinen vandaag van Solo naar Malang. Weer een treinreis van 8 uur dus alle telefoons zijn opgeladen en de rugzakken van de kids worden op het station nog gevuld met lekkers voor onderweg. De kids kunnen de hapjes van Herman niet altijd waarderen😜. Met koffie en thee komen ze langs en met wat lekkers van Herman en een boek op de iPad gaat deze reisdag snel voorbij.🚞 Het enige wat we niet gaan missen zijn de toiletten in de trein, die zijn nog een tikkeltje smeriger dan in NL. De afgelopen hotels zijn telkens wat meer westers geworden en het hotel in Malang waar we meerdere dagen verblijven spant tot nu toe de kroon, een harris hotel wat je ook prima in Spanje of Engeland tegen zou kunnen komen. Het enige voordeel voor menig (mede)reiziger is dat ze hier weer even een biefstukje of pizza kunnen nuttigen en de magen en darmen weer een beetje tot rust kunnen komen😉
Het zwembad hier is ook weer goedgekeurd door de kids, ze vinden het heerlijk om na de treinreis hun energie te verspillen in het water. Ik heb m'n vermoeide spieren lekker laten masseren en daarna maken we ons op voor de nacht.