Olympische spelen en tortuga bay

Ecuador, Santa Cruz, puerto ayore

Vandaag nog een laatste dagje op Santa Cruz. We gaan op pad voor de laatste souvenirs en hebben geluk dat we tijdens de lunch de turnfinale van het onderdeel balk meepikken. Lynn vindt het geweldig en het is helemaal het toppunt als Sanne Wevers goud wint. 'S-middags wandelen we op het gemak naar tortuga bay. Prachtig wit zand met mooi blauw water. Je mag hier niet zwemmen vanwege de sterke stroming maar Lynn en Daniël spelen met de golven in de branding. Verderop is een inham waar je wel mag zwemmen, hier is nauwelijks stroming dat is lang niet zo leuk. We gaan met een kayak het water op en hebben geluk. We treffen aan de zijkanten van de inham bij de mangrove bomen het enige dier dat we nog niet eerder gezien hadden. White tip sharks. Het zijn geen hele grote, ongeveer een meter lang en ze zijn ongevaarlijk voor mensen. We peddelen er een paar keer omheen om ze goed te kunnen bekijken en ik baal dat we de go pro in het hotel hebben gelaten. Maar wel cool dat we ze gezien hebben.
In hetzelfde café waar we geluncht hebben kijken we naar de hockeywedstrijd Nederland tegen Argentinië. Gelukkig winnen de oranje dames. 'S-avonds sluiten we het bezoek aan de Galapagos eilanden af met een heerlijk etentje. We lezen dat er zondag een aardbeving is geweest in colca valley in Chivay, daar waren wij een maandje geleden nog....