We trappen af in lima

Peru, Miraflores

We zijn in Lima. Na een vermoeiende reis kwamen we (in de oude tijdzone) om 1 uur 's-nachts aan. De lokale tijd was 18.00 uur. De chauffeur die ons van het vliegveld naar het hotel heeft gebracht heeft ons meteen een vuurdoop gegeven voor wat betreft het verkeer in Lima. Op een driebaansweg met 5 rijen toeterende auto's. De kids waren zo moe dat ze ondanks de kakofonie en de constant remmende en optrekkende taxi in slaap zijn gevallen.
Na een lange nacht was iedereen weer uitgerust om vanochtend samen met een gids Lima te gaan verkennen. Lima heeft 4 maanden per jaar garua ofwel zeemist. Dat is een rare gewaarwording. Er wonen zo'n 10 miljoen mensen in Lima, ongeveer 30% van de totale populatie van Peru. Voetgangers in Peru zijn aangeschoten wild. Zelfs als het voetgangersverkeerslicht op groen is, rijden auto's gewoon door. We zijn begonnen op een lokale markt waar we het lokale fruit geproefd hebben en de verschillende pittige pepers hebben gezien die hier worden gebruikt in de keuken. Hoe kleiner hoe heter. Daarna zijn we naar het oude centrum van Lima gereisd. In het oude centrum staan prachtige oude aristocratische gebouwen en zagen we de ceremoniele wisseling van de wacht bij het Palacio de Gobierno het Peruaanse presidentiële paleis. Na een lunch in een prachtige oud café hebben we een chocolademuseum bezocht en het Franciscanen klooster compleet met prachtige bibliotheek en catacomben met naar schatting de botten van zo'n 70.000 Franciscanen en overige bewoners van Lima.
Na het afscheid van de gids zijn we hopeloos verdwaald toen we nog een korte wandeling maakten. Best lastig navigeren als er gewoon geen straatnaambordjes zijn.
Dat navigeren überhaupt een uitdaging is in Lima bewees de taxichauffeur die ons terugbracht naar het hotel.

En Inca Kola! Lekker, he? Veel plezier!

Ankie 2016-07-09 07:55:28

Nou het eerste verslag is binnen. Ga ik volgen! Maak er een mooie vakantie van! Groetjes aan iedereen!

Henri 2016-07-09 10:17:44

Veel plezier!

Patrick 2016-07-09 17:06:02

Het begin is al heel leuk, nog heel fijne weeeeeeeeeken

Oma en Opa Antonis 2016-07-09 18:33:43

ja dat kennen we. zijn we ook geweest. nog heel veel plezier en liefs van hier uit Best.

noa en oma en opa van beerendonk 2016-07-09 22:52:54

Prachtige reis; zo mooi die herkenning van wat jullie meemaken. Jammer dat er geen tijd was voor de Nasca lines, was heel indrukwekkend. Veel plezier in Arequipa en , als de gelegenheid er is, restaurant ZACS is een aanrader.