De oversteek naar Bali

Indonesië, Lovina

Vandaag nemen we afscheid van Java. Na de vele moskeën en kip gaan we nu naar het overwegend hindoeïstische Bali. Op naar de Sate Babi 😉.
Rond de middag zijn we bij de Ferry aanbeland. De overtocht is maar een klein stukje (20 minuten varen) maar door de sterke stroming doen we er anderhalf uur over. De kids spelen verstoppertje op de boot en de gids laat zich lekker masseren tijdens de overtocht. De bus gaat mee op de boot en nu begrijpen we waarom de bus uit Bali en met een Balinese chauffeur is. Kom je met een bus uit Java dan wordt je 3 keer gecontroleerd, door de marine, door de politie van Bali en door de douane. Dat is ons in ieder geval bespaard gebleven. Onderweg komen we de eerste aapjes tegen. De gids heeft goed in de gaten dat de kinderen dat prachtig vinden dus stoppen we waarna hij een handvol cassavechips de berm in gooit. Binnen no time zijn er wel 20 apen en is ook meteen duidelijk hoe de hiërarchie binnen de groep apen is. Nadat de kinderen voldoende foto's hebben gemaakt en op insta hebben gepost reizen we verder en aan het einde van de middag komen we aan bij hotel Samu in Lovina. Het is hier tropisch, vlak aan het zwarte strand en met vele hindoe tempels. Een typisch balinees hotel! Lekker zwemmen en relaxen bij het zwembad. 'S avonds op zoek naar een restaurantje. We vinden een leuk en lekker (vis) restaurant en na afloop brengt de eigenaar ons met z'n jeep terug naar het hotel. De kids vinden dat prachtig. Een jeep met tv aan boord en al! De eigenaar laat Lynn en Daniël foto's maken en een leuke herinnering later liggen we op bed. Morgenochtend is het vroeg opstaan want we gaan dolfijnen spotten om 6:00 uur. 🦈🐬🚤