Van Sucre naar Uyuni

Bolivia, Municipio Sucre

Vanochtend is onze taxi er al als wij nog even moeten ontbijten. Deze periode gebeurt het regelmatig dat we zo vroeg op moeten dat we een ochtend waarop we wel tijd hebben voor ontbijt niet door onze neus laten boren☕️🍞. De korte vlucht van Sucre naar La Paz verloopt prima. Helaas hebben we veel overstaptijd voor de vlucht naar Uyuni. Omdat onze koffers zijn doorgelabeld naar Uyuni besluiten we toch nog even naar La Paz te gaan vanaf het vliegveld. We hebben de stad eerder al gezien en hebben geen dingen die we persé nog willen zien of doen. We besluiten om te proberen met een toeristenbus mee te gaan die de stad laat zien. Als we op het plein aankomen staat de bus er al (met niemand er in). We besluiten wat boodschappen te doen om er voor te zorgen dat we wat te eten (snacks) hebben voor de trip naar Uyuni. We scoren nog een muts voor Rob en wat handschoenen. Na de lunch in een stampvol Italiaans restaurant gaan we terug naar de bus. Die is ondertussen vertrokken. Uiteindelijk hebben we besloten om nog naar een uitkijkpunt in de buurt te wandelen en daarna gaan we terug naar het vliegveld van La Paz. Inmiddels zijn we kind aan huis bij een koffietentje (Momoka) op de luchthaven van La Paz waar ze heerlijke koffie serveren en supersnel internet hebben zodat we reisverslagen kunnen uploaden en het nieuws lezen. Helaas duurt dit bezoek aan de luchthaven uren langer dan gepland door een vertraging. Pas rond 22:30 komen we in het koude Uyuni aan. Snel naar bed want morgen start een driedaagse Tour naar de zoutvlakte en het nationale flora-en faunapark rondom Uyuni.