Hopen op Cusco

Bolivia, Uyuni

Na een goede nacht vroeg opgestaan om te vertrekken naar Cuzco. We vliegen via La Paz en moeten daar overstappen. Daar zit het probleem. Geboekt bij Amazonas, maar die geven kort vooraf aan die route niet te vliegen. Waarom en hoedanig niet blijft onduidelijk. We staan op de wachtlijst voor hetzelfde traject maar dan met Peruvian. Die hebben maar één plek vrij. Enorme teleurstelling voor Lynn. Die had zich enorm verheugd op een paar dagen Cuzco. Maar haar alleen vooruit sturen gaat wat ver. Wel gratis prima hotel (Osira) en transfers in La Paz.

Toch maar besloten de stadstour met de rode dubbeldekker te doen. Dat was de moeite waard. Verstaanbaar Engels en een aantal punten die we nog niet gezien hadden. We zaten op het open bovendek dat continu onder de elektriciteitskabels schuurde. Af en toe raakten die je hoofd. Nauwelijks voorstelbaar dat het veilig is.

's Middags wat kleine souvenirs kopen en een bezoek aan de Heksenmarkt. Daniël heeft daarbij zelf afgedongen in het Spaans. Trots. In de avond prima gegeten in het restaurant bij het Hotel. Voor ons het beste in Bolivia. Lynn heeft de eerste verschijnselen van heimwee, heel begrijpelijk aangezien we tot nu toe niet meer dan twee nachten in hetzelfde bed hebben geslapen en Rob benut het sanitair optimaal. Toch nog een mooie dag. Op tijd naar bed, want morgen weer te vroeg naar CUZCO.