Lange rijen en Guayaquil

Ecuador, Guayaquil

De reis naar de Galapagos eilanden gaat in etappes. Gisteren zijn we aangekomen in Lima en vandaag vliegen we naar Guayaquil in Ecuador. Voor toeristen de poort naar de Galapagos eilanden. Op de luchthaven van Lima staat een enorme rij (> 100 mtr) voor de incheckbalie van de luchtvaartmij die ons naar Guayaquil gaat vliegen.
Navraag bij een hostess helpt niet, achteraan aansluiten. Als ik vraag of we dan wel op tijd zullen zijn voor de vlucht schudt ze bevestigend. Met veel geduld bedenken Rob en ik allerlei mogelijkheden waarmee de luchtvaartmij dit efficiënter aan kan pakken. De hostessen lopen langs de (niet korter wordende rij) en vragen wie er naar Cabana of Bogota moet als de boardingtijd in het gedrang komt. Laat komen heeft in dit geval dus voordeel. Na iets meer dan een uur worden wij in één keer ook preferent en kunnen we richting de gate. De vlucht verloopt verder soepel en net na de middag zijn we in een warm Guayaquil.
Het hotel is geweldig en de kids raken niet uitgepraat over hun mooie kamer. Het zwembad is ook prachtig. Helaas is het water nogal koud dus het zwemmen is van korte duur. Guayaquil is een mooie stad. In het park Bolivar dat vlak bij het hotel ligt lopen iguana's dat is een leguanensoort in verschillende kleurstellingen. Grappig om te zien maar het zijn niet echt aaibare dieren. Twee exemplaren hebben een territoriumgevecht en worden aan hun staarten uit elkaar getrokken en naar een ander deel van het park verplaatst. Als we een ijsje eten raken we in gesprek met een paar dames van middelbare leeftijd. Ze hebben een Europese vader en vertellen dat we goed op onze spullen en kids moeten letten gezien de criminaliteit in de stad. Tot nu toe hebben we ons nog nergens onveilig gevoeld, maar we nemen het advies ter harte. We besluiten op aandringen van de kids in het hotel te eten en dat smaakt prima. Morgen de laatste etappe, onze vlucht naar San Cristobal waar we aan boord gaan van de Aïda Maria met 12 andere passagiers.

Ik lees jullie avontuur met veel plezier. Prachtig, zwaar en boeiend wat jullie allemaal meemaken zeg!! Mooie foto's ook en ik snap dat de kids niet uitgepraat raken over de kamer!! Yara geeft de groetjes aan Lynn.......