Op weg naar La Paz

Peru, Puno

Alweer een vroege start van de dag. Om 6:20 werden we opgehaald om naar het busstation van Puno te worden gebracht. Daar zijn we na wat verwarring en vertraging om 7:30 vertrokken richting Bolivia. Bij de grens met Bolivia moet iedereen uit de bus om daar een uur in de rij te staan om een paar stempels in je paspoort te krijgen. Naast de rij staan allerlei kraampjes waar eten wordt aangeboden en zitten een aantal dames en heren achter een tafeltje in de zon met stapels met geld te wapperen en waar je dus je Peruaanse soles tegen bolivares kan inwisselen.
Toen we de stempels eenmaal hadden en na een toiletbezoek (de toiletten in de bus laten wat te wensen over) stapten we weer in de bus, toen we er achter kwamen dat we nog een keer in de rij moesten, nu om Boliviaanse stempels in ons paspoort te krijgen. Na een oponthoud van ruim anderhalf uur concluderen wij : lang leve Schengen!!
Na nog een korte rit in een (te) warme bus kwamen we aan bij de hoofdstad La Paz. Wat een overweldigende stad is dat. Druk, alles is volgebouwd en de straten zijn erg onoverzichtelijk. Ik weet niet of onze houvast (reisgids lonely planet) ons hier kan helpen. Ons verblijfadres is bij de San Franciscus Kathedraal en gelukkig lekker centraal. Morgen als we weer een beetje uitgerust zijn gaan we de stad verder verkennen en reizen we overmorgen door naar Sucre, de constitutionele hoofdstad van Bolivia.