Arequipa here we come

Peru, Arequipa

De nachtelijke busreis van Ica naar Arequipa van zo'n 12 uur zit erop. Met terugwerkende kracht zijn we blij dat we dit maar eenmalig doen deze vakantie. Aan de bus was overigens niets op aan te merken. Per verdieping 12 stoelen die 165 graden plat kunnen en eten en drinken werd net zoals in een vliegtuig bij je gebracht. De weg was nogal hobbelig en bochtig, en het bleek lastig de temperatuur goed te houden in zo'n bus. Dus airco aan, dan heb je de deken wel nodig, tot airco weer uit waardoor je onder je dekentje uit zweet. Dat in combi met de rammelende airco achter ons maakte dat we met een gering aantal uurtjes slaap vanochtend Arequipa binnenreden. Van de zandbergen in Huacachina naar de rotsen en vulkanen bij Arequipa. De tweede grootste stad van Peru ligt in het dal omringd door hoge bergen en vulkanen. Tot zo'n 6800 mtr hoog.
Prachtig de zonnige stad met op de achtergrond een vulkaan in de sneeuw. De grootste vulkaan die nog actief is, El Misti, is al enige tijd in rust, hopelijk blijft dat nog even zo. Na een korte rit van het busstation naar het hotel hebben we vandaag een korte wandeling door de stad gemaakt en de Basiliek op Plaza de Armas bezocht en lekker in het park gezeten. Even wennen aan de hoogte hier in Arequipa voordat we over een paar dagen richting 5000 meter gaan. Vanmiddag even siësta gehouden voor de kids zodat ze uitgerust waren om vanavond nog gezellig uit te gaan eten. Morgen verkennen we de stad verder, we hebben een hotel op steenworp afstand van het centrum dus dat gaat helemaal goed komen.