Whistler

Canada, Whistler

Maandag 17 juni 2019

Vandaag hoeven we niet veel te rijden want we zijn al bijna in whistler de stad waar in 2010 de olympische winterspelen waren.
Na het ontbijt gelijk een camping besproken zodat we niet mis grijpen op een campingplekje.
Direct door naar de gondel voor een ritjevde berg op we gaan peak to peak doen. We gaan eerst blackcomb mountain op de daar doen we de 7 to heaven naar boven.
Boven aangekomen is het al aardig druk er lopen nog veel skiërs en snowboarders. .We nemen een bus naar de 7 to heaven en die zit vol met mensen die de sneeuw in gaan . Eenmaal boven dan gaan er 12 mensen naar de uitkijk en de rest gaat naar de pistes. Van bovenaf heb je een prima uitzicht op de pistes. Er zijn veel trainings groepen voor alle stylen van snowboarden . Dus een paar hele mooie sprongen gezien .
Wij hebben niet geskied helaas.
Met het busje weer terug naar beneden, lopen kon niet want er lag nog te veel sneeuw.
Weer terug bij de gondel gaan we naar een andere berg met de peak to peak. We willen daar naar een soort van uitkijk punt met een oversteek hangbrug.. De rit tussen de bergen door is best wel heftig maar ook leuk. Ze zeggen dat whistler het gebied van de de beren is maar we hebben nog niets gezien.
Eenmaal op whistler mountain blijkt de trip die wij willen doen nog gesloten is dus er is hier maar trail en dat is naar de snowwall dat is echt een heel stuk omhoog lopen en dan sta je tussen sneeuwballen van we 3 meter hoog zo veel sneeuw lag er daar nog . Ik was eerst afgehaakt maar Edwin riep dat Ik er bijna was dus toch maar verder geklommen.
En het was grappig om er tussen door te lopen . De weg weer naar beneden gelopen nog bij de olympische ringen foto's genomen en de gondel weer naar beneden.
Vanuit de gondel stap je zo het gezellige drop in direct met terrasjes ,winkels en hotels . Het doet erg leuk aan., wij gaan ook even een terrasje pikken en wel bij the amsterdam pub.
Om een uur of zes gaan we naar de camping en drinken onze dagelijkse borrel en doen ons potje Yatzee.
Morgen gaan we naar een andere camping in whistler.

Kilometers 39 kilometer
Wild life 1 bergmarmot
Yatzee Edwin 6 Rein 8
Camping Riverside rv
Whistler

Hey guys, Duivendrecht calling! Mooie foto’s zeg, jullie kunnen het ook nu niet laten een skigebiedje mee te pakken he? 😜 Enneh, ik volg jullie nog niet zo lang maar Edwin, je moet werken aan je Yatzee-kwaliteiten.

Annemiek 2019-06-19 20:26:56

Wat een top reis

Linda 2019-06-19 20:45:26

WoW wat een hoop sneeuw zeg!!!!! Top die foto’s en machtig mooi.

Anna 2019-06-19 21:18:01

Echt fantastisch h allemaal. Fijn dat jullie zo genieten!!! Dikke 💋

Anita 2019-06-19 21:57:43

Komende winter maar daar naar toe. In ieder geval sneeuwzeker. Groetjes en geniet

Joke Roos 2019-06-19 23:14:28

He annemiek hij probeert elke dag wat aan die kwaliteiten te doen. Ja meiden nieuwe wintersport plaats nu de caravan nog deze kant op

Reinalda 2019-06-20 00:58:57

Zó, dat moet genieten zijn! Het is dat ik niet durf te vliegen maar anders ......

Renée 2019-06-20 01:43:31

Mooie foto's. Geniet maar lekker

Chantal 2019-06-20 16:48:38

Ik zie het al, jullie kunnen de sneeuw niet missen. Gelukkig in Oostenrijk niet zo hoog. Wel erg gaaf zo'n hoge muur van sneeuw. Blijf maar lekker in Oostenrijk, daar kun je vaker heen!!!!