Beren op de weg

Canada, Hedley

Dinsdag 4 juni 2019

Vandaag even wat langer in bed gebleven, even wat meer slaap inhalen.
Het is rustig op deze camping denk dat wij 1 van de weinige zijn die hier staan.
Voor we echt gaan rijden eerst de vuilwatertanks legen en schoonwatertank vullen .
Zo we kunnen weer op weg , we zien vandaag wel tot hoe ver we komen .
Als eerst komen we de bridal veil fall tegen . Een aardig klimmetje omhoog en dan zie je de fall . Een prachtig gezicht als je ziet hoeveel water er naar beneden komt en dan in een rustig beekje verder gaat.
Hierna rijden we richting Manning park de weg er naar toe en er door heen is schitterend. Veel groen en bergen en mooie uitzichten.
We besluiten de Cascade Outlook te doen . Eerst even na vragen of we met deze camper omhoog mogen en of we boven kunnen draaien volgens de ranger is dat geen probleem.
Wij echter beginnen halverwege toch echt wel te twijfelen , zo steil en smal de weg naar boven is. Maar ja stoppen is geen optie want we kunnen hier echt niet keren. Eenmaal boven is het een heel mooi en ver uitzicht , je ziet de bergen van net over de grens in Amerika. Hierboven worden we verrast door een nieuwsgierig bergmarmotje die geduldig voor ons poseert. Echt heel grappig. Hierboven even geluncht en wat gedronken en ja we moeten ook weer de weg terug. Maar waar je van dacht dat het niet zou gebeuren gebeurt toch. We rijden een bocht om en wat staat er midden op de weg een zeer grote zwarte beer op nog geen 15 meter van ons vandaan. Edwin vol in de rem , hij schrikt net zo van ons als wij van hem . Hij rent meteen weg en wij geen tijd meer voor foto's . We waren even in shock en zeker zeer verbaasd. Maar het was wel de eerste beer op onze weg haha. Het maakt je dag zo goed. En zo jammer dat we geen foto hebben maar het was zo onverwacht. Na deze ervaring rijden we door na princeton op zoek naar een camping.
Voor de thuisblijvers en zeker voor Gerda en Anita we hebben berenspray gekocht. Dus hoop dat jullie gerustgesteld zijn.
Zo zie je maar je moet hier overal voor oppassen.
We hebben hier een camping aan het water gevonden en staan hier heerlijk . Qua eten improviseren we wat en de ranger brengt ons nog wat hout voor de firepit. En natuurlijk spelen we weer een potje Yatzee.