Banff

Canada, Banff

Zaterdag 8 juni 2019

Van morgen vroeg uit calaway Calgary vertrokken, vannacht was het koud heb zelfs mijn joggingbroek en sokken aangetrokken. Het slapen ging daarna een stuk beter.
We zijn vroeg op weg zodat we op tijd een camping kunnen reserveren. 10 uur bij de camping was hij al vol geboekt , je kon na 4 uur terug komen om op de overflow te kunnen staan . Dan maar eerst wat doen, we besluiten mount sulpher op te gaan ,eerst met gondel omhoog en dan lopen naar beneden, maar dat kan niet . Andersom kan wel en dan kan je een single ticket kopen . Anders een retourtje kopen. De berg is 2400 meter hoog met een hoogte verschil van 770 m en de trail is 5,5 kilometer.
Het eerste deel ging wel maar het 2e deel werd slechter door de sneeuwval van gister. En van begin af aan liep er een vos gelijk met ons op. Wel leuk hoor zo'n beestje dat meeloopt. Na 3 uur waren we boven ,hebben we eerst een broodje gegeten met koffie en warme chocolademelk want buiten sneeuwde het alweer. Edwin is nog verder oomhoog gegaan ik ben bij de gondel blijven wachten, mijn benen wilde niet meer verder haha.
Eenmaal weer beneden zijn we even de hot springs in gegaan (een zwembad met water van 39 graden )
Lekker de spieren ontspannen. Hierna ons omgekleed en het centrum van banff in gegaan om lekker een hapje te eten . We zijn hierna door gereden richting johnston canyons om daar te overnachten maar hier waren alle campings vol dus weer terug naar banff naar tunnel mountain camping. Zij we vlakbij de ingang steekt er ineens een kudde elken over zo voor de camper langs wat een grote beesten zijn dat. Maar gelukkig was er nog 1 plekje open op de camping dus hebben we toch nog een beetje geluk. Als we aangekoppeld zijn is het al snel 23.00 uur , dus tijd om te slapen . Morgen naar johnston canyon.