Dag 12 Rocky Mountains

Verenigde Staten, Loveland

Vanmorgen om 8.00 van de Koa campground vertrokken . Vandaag wordt het mijlen maken om naar rocky Mountain te gaan . We komen onderweg steeds meer sneeuw tegen dus dat geeft al aan hoe hoog we rijden. We rijden de monarch pass deze is 3448 m hoog . Op de top is een restaurant/winkel daar stoppen we even om foto's te maken er hangen ook nog een paar gondeltjes helaas draait hij niet. We rijden verder en passeren verschillende kleine dorpjes waar je voor dat je het weet al weer door heen bent. Onderweg lunchen we even in leuk restaurant langs het water en genieten van het uitzicht. Om 17.15 komen we bij het visitor centrum in estes park aan die net gesloten blijkt te zijn, maar een vriendelijke medewerker wil ons nog wel te woord staan. We willen de berg op maar is die wel open . Ja hoor tot een bepaalde bocht is de weg open de rest van de weg gaat pas eind mei open. De beroemde trail ridge road is gesloten het was van de week nog op de tv er ligt nog zo'n 4,5 meter sneeuw op de weg dus dat moet eerst weg. Je kan de weg voor zo'n 11 mijl op rijden en daar weer keren. Nou wij gaan de berg op en we rijden nog geen 3 mijl en overal lopen elken tussen de hotels en langs de weg . Foto stop maar weer en dan weer verder .We zijn op een gegeven moment zo hoog dat ik zeg we stoppen maar want ik weet niet of je verderop kan keren . Zelfs Edwin zegt dat lijkt mij een goed idee maar dan zijn we al bij het eind en keerpunt aangekomen. We staan hier op ..3300 m hoogte.Koude wind en veel foto's later gaan we maar weer terug want we hebben nog geen campground gevonden. Bijna beneden lopen er weer overal elken. Het is ondertussen 19.30 dus hoog tijd om een campground te zoeken nou dat was makkelijker gezegd dan gedaan om 21.30 nog steeds niets gevonden overal rv campings die helemaal vol zijn . In Loveland zijn we gewoon maar een camping op gereden en de camper maar ergens neer gezet , want we waren nu toch wel erg moe. We zien wel wat er gebeurt. Niet veel later lekker gaan slapen want morgen extra vroeg op we hebben een lange weg voor de boeg , we willen naar Cody een stadje voor Yellowstone gaan.

Totaal gereden : 1487 mijl
Vandaag : 323 mijl
Campground : Loveland RV
gratis
Yahtzee : Rein 5 Edwin 3

Pffff wat doen jullie veel zeg als jullie terug komen moeten jullie op vakantie 😂

Zus van de bus 2016-05-15 16:44:47

Nee zus we rijden ook heel veel dus dan rusten wij uit want hier is onderweg niet veel te zien buiten een paar wilde herten om is de weg alleen maar recht vooruit xx rein van de trein