Lake louise

Canada, Rampert creek

Maandag 10 juni 2019

Vandaag zeer vroeg opgestaan, ge wekker ging om 5.00 uur af. We gaan naar lake morraine en ze zeggen dat je dit meer bij zonsopgang moet zien dus vandaar. Om half 6 rijden we hier naar toe en als we aankomen zijn we niet eens de eerste. Op de rotsen staan al veel fotograven klaar zelfs een bruidspaar is hier al voor foto's.
Het enige nadeel is , het is bewolkt.
Maar doordat het wel steeds lichter wordt zie he het meer steeds blauw/groener worden een prachtig gezicht. Hierna meteen door naar lake Louise ook hier begint de drukte al te komen we kunnen gelukkig meteen door . Als je pech hebt moet ergens beneden parkeren en dan met de shuttle naar boven.
Hier zijn al veel mensen dus we besluiten om eerst lake mirror en lake Agnes te doen .voor deze twee meren moet je 3.4 kilometer omhoog lopen met een hoogte verschil van 368 meter dus het is flink naar boven klimmen. We hebben er 1 uur en 3 kwartier over gedaan en eenmaal boven dan waan je je midden in de winter , want het meer is nog bevroren. Er is een theehuis dus we nemen er wat te drinken en eenmaal besteld duurt het bijna een uur voordat je het krijgt . Ondertussen begint het flink te waaien dus warmer werd het er ook niet op. Het water voor de thee wordt gewoon uit het meer gehaald. We gaan weer naar beneden en dan is lake Louise ook weer mooi blauw gekleurd. De terugweg doen we in een uur. We gaan hu richting Jasper over highway 93 op deze weg kom je veel bezienswaardigheden tegen dus korte stopjes. Deze weg heet ook wel ice field road
We doen lake Herbert, lake Helen, Bow lake en Petto lake aan , dit laatste meer vindt ik 1 van de mooiste. Wat een uitzicht geweldig.
We gaan nu opzoek naar een camping maar nog niet alle campings zijn open dus het wordt even zoeken. Opeens voor ons een file van auto's en dan weet je er wordt wat gespot en ja hoor moeder beer met cup. Zo lief en nog heel dichtbij ook .Na vele foto's weer verder en dan eindelijk een camping gevonden er zijn nog net een paar plekjes vrij . Zo kampvuur aan en zitten maar. Potje yatzee en een borrel erbij , lekker hoor.
Na het eten nog een stukje gelopen ,want er wordt al een paar dagen bij de ingang een beer gesignaleerd dus wie weet . Maar nee niets gezien het is ondertussen kwart over tien en nog heel licht buiten maar we gaan toch maar slapen.
Morgen naar gletsjer.

Kilometers
Wild life beren moeder met
Jong
Yatzee Edwin 4 Rein 5
Camping rampert creek

Wat zullen jullie genieten!!!!!!

Anna 2019-06-11 18:59:01

Wat geweldig, ben wel een beetje jaloers ;-))

Rakinah 2019-06-11 21:11:23

Wat mooi zeg! 😍

Daisy 2019-06-12 07:55:33

Hele mooie foto's

Chantal 2019-06-12 17:29:40

Wat een waanzinnig mooi land!

Renée 2019-06-13 00:18:39

das echt mooi genieten maar doen wij hier ook van jullie foto,s