Icefield parkway

Canada, Municipality of Jasper

Dinsdag 11 juni 2019

Vanmorgen zijn we rond 8 uur van de camping vertrokken met de hoop dat we onderweg nog wat wild life kunnen spotten. Maar helaas niets gezien . Zelfs niet bij de ingang van de Camping. We gaan naar de gletsjer the ice field. Ik begin met rijden en mag meteen de hoogte in mijn god wat een weg en wat een vergezichten heb je hier. Eenmaal bij de ice field aangekomen gaan we eerst ontbijten dat hadden we namelijk nog niet gedaan. Heerlijk in het zonnetje . We konden vanaf ons plekje de gletsjer goed bekijken en hadden het erover dat het weleens koud kon zijn. Goed voorbereid met handschoenen en mutsen gaan we op pad. Je moet een ticket kopen dan wordt je met de bus gebracht dan stap je over op een speciale bus om de gletsjer op te gaan . Ondertussen wordt er van alles verteld. De speciale bus is giga hoog heeft hele grote banden en kan niet zo hard.
Op de gletsjer aan gekomen mag je een half uur met 100 andere foto's maken nou dan voel je je echt een toerist . Als je dan klaar bent dan ga je naar de skywalk een doorzichtig platform dat 300 meter boven een afgrond hangt. Ik heb diepte vrees dus dat wordt voorzichtig langs de kant en vasthouden de skywalk rondlopen .
Daarna ga je met de bus weer terug .
Hierna rijden we richting Jasper en doen we de sunwapta falls aan .
De volgende waterval is de athabasca.
We rijden door voor een camping in Jasper maar alles is vol we kunnen alleen nog maar op de overlock staan.
Die is wel 17 km buiten Jasper met alleen maar een toilet.
We gaan hier maar even heerlijk in het zonnetje zitten met een borrel en een potje yatzee.
We eten deze keer maar een magnetron maaltijd want waren even vergeten boodschappen te doen .
Na het douchen in de camper nog even buiten gezeten en om half 11 ook al is het dan nog licht buiten gaan we lekker slapen morgen naar maligne lake.

Kilometers 170 kilometer
Wild life niets
Yatzee Edwin 4 Rein 6
Camping Wapiti overlock

Die 🚌 zijn mega, flinke helling ook, ik wil weer terug, super mooi land.