Camper ophalen

Canada, Lantzville

Donderdag 30 mei 2019

Zoals tot nu toe elke morgen rond 6.00 uur wakker . Vandaag gaan we de camper ophalen dat wordt weer spannend. Douchen aankleden en een ontbijtje scoren. Dit keer is het een klein ontbijt namelijk een paar heerlijke croissant. Tijdens het ontbijt een overleg over hoe we naar Cruise Canada gaan wordt het met de taxi of gaan we met het openbaarvervoer
Verschillende opties bekeken en we hebben alle tijd dus het openbaarvervoer.
We kunnen pas om 13.00 uur de camper ophalen dus tijd zat en misschien als we er eerder zijn dat we eerder weg kunnen . Dan zijn we ook nog op tijd voor de ferry naar Vancouver island nl Nanaimo.
Hotel uitgecheckt richting metro gelopen en vandaar naar bridgeport hier overstappen op de bus . Bij het verlaten van metro station kaartje ongeldig te weinig zones haha.
Dus een zone bijkopen. Komt de bus eraan willen we een kaartje kopen kan niet . Alleen gepast geld . Dus bus vertrekt . We hebben een kwartier om precies gepast bus geld te vergaren . Edwin op pad en komt na 5 min terug met wat klein geld. We zijn bang dat het niet genoeg is dus ik weer terug naar metro station en 2 kaartjes met 2 zones gekocht en ben net op tijd terug om gelijk in de bus te stappen. Zo is het nooit saai haha. Eenmaal in de bus gaat de reis snel nog 1 keer overstappen en dan zijn we er bijna . We worden door de buschauffeur pal voor de deur bij het verhuur bedrijf afgezet haha dat scheelt alweer. We zijn een uur te vroeg maar kunnen al wel inchecken ondertussen komen er vele Hollanders achter ons ook hun camper op halen en we zijn blij dat we er al wat vroeger waren anders was het veel later geworden. Nu waren we op tijd weg. Tot onze verbazing krijgen we een vrij nieuwe camper mee met maar 6000km op de teller dus dat is wel fijn .
Maar wat tegen viel is dat we geen tebby mee hebben . Ze hebben een nieuwe en deze heet Bobby (zie foto)
We zijn direct richting de ferry gereden met de hoop dat we nog mee kunnen met de boot van 15.15 uur. Als deze echt al vol is dan gaan we om 17.15 pas naar de overkant.
Dus dat wordt spannend. Maar dit keer zit het ons mee we mogen aan boord . De overtocht duurt 2 uur dus we zitten op het dek in de zon met alle camera's gereed en ja hoor aan stuurboord een orka maar voor je het vastgelegd hebt is hij in geen velden of wegen( water) te zien .
Dit is wat we graag willen meemaken het begin is er.
Eenmaal aan land snel naar de Wal-Mart inkopen doen en dan opzoek naar een camping. Na 2 uur in de Wal-Mart en 300 dollar lichter zijn we op weg naar een camping die is gelukkig snel gevonden en we staan direct aan het water. Om 23.00 uur is alles uitgepakt en een plekje gegeven dus is het tijd om te slapen . Morgen weer een nieuwe dag.

Kilometers 57 km
Wildlife orka
Camping snaw saw as
Lantzville
yatzee 0

Mooie camper!!!!! Lekker groot!!!!!!

Anna Bogerd 2019-05-31 21:36:37

Mooie camper veel plezier Kus voor Bobby 😜

Linda 2019-05-31 22:11:55

Wow, wat een mooie camper! En Bobby is super ;)

Renée 2019-06-01 02:40:30

Camper? Dat noemen ze hier een Connexion Bus !! En even vraagje aan Edwin, het boodschappenkarretje met Budweiser zeker snel voor de foto binnen gezet? Ziet er goed uit Guys, have Fun.