Maligne lake en canyon

Canada, Jasper

Woensdag 12 juni 2019

Eindelijk staan we op met het zonnetje in het zicht. De korte broeken kunnen aan met een hemdje. Even geen lange broek aan heerlijk. De wekker gaat om half 7 en we besluiten om bij het meer te gaan ontbijten heerlijk in de zon
We gaan naar lake maligne en dat is 45 km rijden over een weg waar van gezegd wordt dat er veel wild life te zien is . We zijn benieuwd.
Ik start met rijden zodat Edwin in de foto modus kan gaan zitten, dus alle camera's gereed.
Het begint goed er steekt direct al een hert over ( Edwin heeft hem gemist) we rijden rustig verder en er is niet veel verkeer.
Dan in een bocht weer 2 herten die hebben we wel kunnen fotograferen.
Verder is er onderweg niets aan beesten te vinden .
Bij het meer is het al aardig druk aan het worden dus gaan we gauw aan het ontbijt .
We besluiten om.na het ontbijt een trail naar 2 meren te lopen totaal ongeveer 5 km met 100 meter hoogte verschil.
Het is er heerlijk rustig , we hebben het prima naar onze zin . De berenspray is mee dus niets aan de hand . Onderweg liggen er verschillende hoopjes shit op het pad dus er is van alles aanwezig alleen zie je ze niet haha. Kan van een beer zijn van een elk of een geit of een cariboo. We weten het niet .
De 2 meren liggen prachtig verscholen tussen de bomen dus het was een leuk loopje.
Ook op de terug weg maar 2 hertjes gescoord.. niet op de foto.
Dan doen we de canyon nog aan dit is erg mooi en wat een water gaat er door heen .
We rijden nog een keer naar Wapiti campground kijken of ze nu plek hebben helaas weer niet wordt het weer de overlock. Wel doen we hier nog even watervallen want de tank gaat nu wel aardig leeg en we moeten water weg doen want de tanken zijn aardig vol. We hebben al vanaf Calgary hier niets aan gedaan . Dus was het nodig want we stonden op campings met weinig faciliteiten.
Zo nu eerst nog even Jasper zelf in en hapje eten . Het is echt heerlijk weer en gezellig druk .
Het stadje is niet zo groot dus dat is prettig. We besluiten bij de brewery te eten en zitten heerlijk buiten op het terras. We hebben net ons eten barst er toch een noodweer los jeetje alles is donker en er zijn geen bergen meer te zien .
Het duurt maar even maar was wel heftig en meteen daarna was er het zonnetje weer wat een prachtige regenboog gaf.
Tegen 8 uur weer naar de overlock ,daar nog even wat op geruimd en wat dingen voor de komende dagen bekeken voor wat we gaan doen.
Om 11 uur gaan we slapen het begint dan hier te regenen.
Morgen de valley of the 5 lakes.