Dag 23 lake mead

Verenigde Staten, Willard

Het is zo stil hier op de camping we zijn dan ook 1 van de weinige ( wij en een stel Duitsers zijn de enige). Het is hier direct al erg warm zo s"morgens vroeg om.7.30 dat je direct je badkleding maar aan doet anders kan je je om de 2 minuten omkleden. We gaan zo kijken wat een bootje huren kost, maar eerst even ontbijten .Tebbie zoekt de schaduw op, want binnen is het te warm. Om 10 uur gaan we op weg naar de haven om te kijken voor een bootje. De prijs viel mee dus we gaan voor een klein speedbootje met een 90 pk moter een leuk ding. De dame van het verhuur bedrijf geeft ons ook direct een kaart met verschillende routes en vaartijden mee. Wel zo handig want we hebben hem voor 4 uur gehuurd. We varen eerst rustig de haven uit en mogen dan zo hard jè wil het inmense meer op. We besluiten eerst de Narrows te doen ( de doorgang wordt steeds kleiner ) maar het is even zoeken waar we de bocht moeten maken . Het lijkt allemaal op elkaar. Onderweg krijgen we bezoek van 2 eenden die zwemmen en vliegen gelijk met ons op , op een gegeven moment gaat er zelfs 1 bij ons op de boot zitten. Helaas geen brood mee dus die 2 gaan op zoek naar het volgende bootje. Het is gewoon prachtig om hier te varen tussen die hoge rotsen. Na 1,5 uur zijn we weer terug op het grote meer en zoeken een plekje om de boot aan te leggen zodat we even kunnen zwemmen. De temperatuur van het water is heerlijk het voelt veel koeler aan want je zit de hele tijd in die hete zon dus een duik in het water is verkoelend. Na de zwempartij gaan we richting Hoover dam en we hebben tegenwind dus de boot klapt af en toe flink op het water. Ik moet alle camera's goed vasthouden. Ook hier is het zo je komt de bocht om en dan zie je ineens de Hoover dam prachtig. We varen nog een beetje rond en dan moeten we terug de 4 uurtjes zijn alweer bijna om we hebben nu wind mee dus dat scheelt. De boot ingeleverd de verbruikte benzine betaald en nog even karpers gekeken wat je al niet doet op zo'n dag. De weg terug naar boven is warm en zwaar maar een lekker koel drankje doet wonderen als we weer bij de camper zijn. Heerlijk de kussens naar buiten en nog even lekker in de zon liggen wat een leuke dag hebben we weer gehad . Na het eten komt er een grote pick up met caravan naast ons staan en we raken met de eigenaar aan de praat , hij zet alles vast neer want het is dit weekend memorial Day . Dit weekend wordt het druk op het water want iedereen is vrij. Hij vindt het jammer dat we dan al weg zijn hij had ons graag met zijn speedboot het hele meer willen laten zien inclusief waterskiën . Jammer maar het is niet anders. Morgen gaan we weer naar Las Vegas.