Fietsen op oude trein route

Canada, Sicamous

Woensdag 5 juni 2019

Het was heerlijk wakker worden met het geluid van de rivier achter ons .
We zijn ook wat later opgestaan terwijl we toch vroeg wilden gaan rijden , maar een keer wat later weggaan is ook niet erg.
We willen vandaag zover mogelijk richting Revelstoke komen en zien wel wat we gaan doen .
Eerst gaan we naar Penticon waar we gaan ontbijten bij Tim horton, zodat we even internet hebben en even van alles kunnen opzoeken. Zoals afstanden en dingen die je kan doen in bepaalde gebieden. Bij een heerlijk ontbijtje en internet gelijk even met de kids bellen , fijn om ze weer even te spreken . Alles goed aan het thuisfront zeggen ze haha.
Na een uurtje gaan we weer op pad richting Kelowna en wat grotere stad hier willen we gaan fietsen op een oude treinroute die zie voor een stuk hersteld hebben . In 2003 is hier een grote brand geweest waardoor er veel verbrand is ook de oude houten bruggen waar de treinen vroeger over heen gingen.
De weg ernaar toe was een missie op zich veel wegopbrekingen en reparaties aan het weg dek . ( dan rammelt alles in de camper) en tot slot een off road weg naar boven ( deze mogen we eigenlijk niet op) we dachten een klein stukje maar dat was toch iets langer dan we hadden gedacht. Eenmaal boven 2 fietsen gehuurd bij een stel Nederlanders die hier al weer een tijdje wonen, en fietsen maar, 12 km heen maar die moet je ook weer terug . Je gaat over 18 bruggen en door 2 tunnels echt wel leuk.
Zijn we bijna klaar begint het net te regenen 1 van de eerste echte buien . En dan moet je die rammel weg ook nog eens een keer terug naar beneden . Maar we hebben het gered zonder dat er wat stuk gegaan is . Nu snel op weg richting Revelstoke . Ik heb op een gegeven moment ook maar een keer het stuur overgenomen wel zo eerlijk . Kan Edwin ook even rustig zitten .
We besluiten op een Koa camping te gaan staan zodat we even weer een gewone douche en elektra hebben en een wasje kunnen draaien . Dat laatste ging niet door we waren daar te laat voor de ruimte ging om 20.00 uur dicht. Dan nog maar even wachten met wassen . Een paar dagen gaat nog met lukken.
Nog een potje yatzee gespeeld en op tijd naar ons bedje.