Dag 7 Needles

Verenigde Staten, Moab

Vanmorgen met regen op gestaan rondje met tebbie gelopen en om 8.30 van de campground gereden om op weg te gaan naar de Needles. Hoe meer we in de buurt van de needles kwamen hoe zonniger het werd. Onderweg kom je zoveel mooie uitzichten tegen dat je overal wel wil stoppen maar dat schiet niet veel op. Dus keuzes maken en doorrijden. In het visitor centrum informatie gevraagd over trails en er 1 uitgezocht . De trail de we gekozen hebben is big spring canyon to squaw canyon. Nu nog er heen rijden en omkleden. De camper parkeren kost een beetje moeite met de bumper door het hek heen lukt het net. Korte broek aan loopschoenen aan en beginnen maar . Vertrek tijd 12.30 uur het begon vlak met kleine klimmetjes tot grote klimmen en extreem klimmen. Zo extreem dat ik op een gegeven moment bijna niet meer durf omdat ik zo hoog sta en nog een steil stuk omhoog moet dat ik toch maar op Edwin wacht. ( zoek mij maar op de foto). Die staat een eind beneden te filmen en te fotograferen. Als hij er ook bij komt klimmen we samen omhoog. En dan blijkt dat je natuurlijk ook weer naar beneden moet. De weg die je moet volgen wordt aangegeven door kleine stapeltjes stenen maar als er heel veel stenen liggen is het af en toe toch wel zoeken. Met veel moeite vervolgen wij onze weg en bij elke bocht die de rots maakt denken wij oh we zijn er bijna maar nee na 5 uur lopen en 1 keer onderuit gevallen zien we de camper staan maar eerst nog een laatste klauterpartij en dan lopen we op een vlakke grond. Moe maar vol van alles wat we gezien hebben rijden wel richting moab. Vlak voor moab zien wel aan de rechter kant een geweldig uitzicht van bergen met sneeuw erop we voelen ons al helemaal thuis . Eerst nog even boodschappen doen en tanken en een hapje eten dan een camping zoeken en lekker slapen. Alle restaurants zijn aan het sluiten dus blijft de Mc over .
Eenmaal op de camping gaan we snel douchen en heerlijk slapen . Morgen vroeg op om voor 9 uur in Island of the sky te zij om op tijd een campground te vinden. Tot morgen maar weer. Ik heb deze keer niet veel foto's want mijn batterij was leeg sorry . Maar zoek mij maar op de foto met de rode rots haha

Gereden mijl : 141 mijl
Totaal : 657 mijl
Campground : slik rock in moab
Yahtzee : rein 3 Edwin 2

Staat je goed dat hoedje ......