Nog een zwaar dagje...

Burkina Faso, Ouagadougou

Eerst digitaal ingecheckt. Toen op naar de fietsen. Het demonteren en vastzetten gaat vlot. De plasticfolie wat minder. De rol folie weegt wel 20 kg en dat is lastig tillen en afrollen. Bovendien ben ik weer behoorlijk kortademig. Om 11 uur zitten ze erin. Maar het kost bloed, zweet en tranen. Nu nog de gewone bagage en tegen 12 uur zijn we klaar. Thuis doen we daar 2 dagen over. Toch nog even met de taxi naar de Village Artisanal voor wat laatste foto's en inkopen. Lekker geluncht. Dan met de taxi naar de Grand Marche. Daar zijn wij weer loslopend wild voor alle verkopers. Maar we beginnen het te leren. Ze vragen om te beginnen altijd bijna 2 keer de prijs. Dus dan weet je waar je ongeveer op uit moet komen. Zelfs door de stad rijden de grote, vierassige opleggers. Zelfs eentje met 7 wielen ipv 8. Maar dat mag de pret niet drukken. We kunnen/moeten steeds zelf nog alles regelen bij Chez Guliana. Je drankjes bijhouden, zelf de bezorgservice voor eten bellen en afruimen, het ontbijtbuffet benutten en zelf betalen. Guliana resideert in haar kantoor. Wij zijn er drie keer geweest voor in totaal 7 nachten. Onze enthousiaste kunststofdame van gisteren is nog enthousiaster teruggekomen van het overleg met haar tassenmakers. Ze maken nu veelkleurige kralen van blokjes afvalslippers die ze grillen aan een spies. Het WWF heeft een eerste order geplaatst. Franca zoekt er ook nog 30 uit voor een zeer schappelijk prijsje. Het technisch hulpje van Guliana laat zijn zelfgemaakte houten beelden nog zien. Maar die laten we aan ons voorbij gaan. We vertrekken precies op tijd uit Ouagadougou. Tot ziens Burkina. Eerst maar eens even alles laten bezinken.

Wat een reis, mooie foto's en vooral was het heel mooi om iedere keer jullie reisverslag te lezen. Jullie hebben heel wat om op terug te kijken. Dank je wel dat ik op deze manier jullie een beetje kon volgen en wat indrukken kreeg van jullie reis.

Hanny Simonis 2018-11-18 18:40:40

Dag Franca en Sjef, Chapeau, jullie insteek om naar dit land van oprechte mensen te gaan. Jullie zouden daar perfecte inwoners zijn! Treurige belevenissen, maar altijd relativerend en ook heel spontane leuke ervaringen. Zoals je zegt, even laten bezinken. Goede reis terug en blijf de herinneringen koesteren. Dan horen we daar zeker nog wel het e.e.a. over. Mvrgroeten, Ad

Ad Heersche 2018-11-18 18:58:47

Wat een geweldige reis, ik vond het heel fijn dit een beetje via de prachtige foto’s en verslagen met jullie mee te beleven. Een hele goede terugreis, Groet, Carla