Van de ene naar de andere krokodillenvijver

Burkina Faso, Sibou

Vandaag voor het eerst 70 km voor de boeg. Van Bazoulè naar Sabou. In partjes van 15 km. Ontbijt is mager. We hadden om brood en thee gevraagd en dat krijgen we dan ook. Om 8 uur weg. De gravelweg is weer verrassend droog. Na 15 km eerst bouillon. Op 18km een kopje nescafe. Weer na 10km in een aanbevolen patisserie zowaar een somoza uit de oven met vis en koffie. Smaakt goed. Dan na 43 hete km een lange pauze ingepland bij een busstop, naast een groepje verkopers. Een uur lang volgen zij en wij elkaars verrichtingen. We leren het al een beetje om gewoon maar te kijken. Van een jongetje dat slecht ter been is kopen we een paar gekoelde zakjes water à 7,5 cent. Hij is altijd pas als laatste bij een bus en vist achter het net. We passen ons tempo nog verder aan en zijn om 4 uur bij het campement van weer een krokodillenvijver met een redelijke hut. Een rondleiding hoeven we niet weer opnieuw en die offerkip willen we vanavond liever bij onze spaghetti. Die kip was uiteindelijk wel erg mager maar à la. Voldoende eten is nog lastig. S'nachts rond half drie is er ergens volop muziek en reden om te gaan kijken. Jammer, te laat. Op een paar honderd meter zijn de resten te zien van een disco avond. 5 mensen zwalken dansend rond en de rest ligt uitgeteld. Niets om te blijven hangen en franca was toch al niet blij. Maar er waren gelukkig 2 lantarenpalen die het deden.