Enigszins tot bezinning.

Burkina Faso, Bobo-Dioulasso

We hebben vakantie en zijn niet bezig met een uitputtingsslag. Daarom vandaag de bus van Boromo naar Bobo Dialassou, de tweede stad van Burkina op 200 km. Op naar het Gare Routière met de gebruikelijke drukte. We kunnen meteen mee maar willen eerst nog wat eten kopen. Dan maar een volgende en dat wordt een Mercedesbestelwagen waar alles aan los zit. Fietsen bovenop en wij binnenin. Airco aan, dat wil zeggen ramen en schuifdeuren open, alleen hij start niet. Met 10 man een rondje door de stad aanduwen en uiteindelijk lukt het een andere chauffeur om te starten. Nu maar hopen dat hij niet stilvalt. Goede keuze de bus. De weg blijkt eindeloos (zie Noord Frankrijk), zonder voorzieningen, steeds smaller en heet. Halverwege een stop. Onze fietsen worden plotseling overgeladen op een kleiner busje en iedereen moet overstappen. Op zich geen probleem, ware het niet dat we de chauffeur af en toe op zijn schouders moeten tikken als hij wegdommelt. We worden in het centrum afgezet en drinken eerst wat bij de Shell. Dan kiezen we voor een luxe onderkomen Villa Rosa, mede onder Nederlands bewind. Heel hartelijk welkom met Hollandse koffie maar ze zijn vol. Met veel tips voor bezoekjes, een stadswandelroute en een doorverwijzing naar de italiaanse kennis op 500 meter arriveren wij in onze volgende hut. Wel met zwembad. De stroom blijft uitvallen maar na wisseling van hut is dit voor ons ook weer opgelost. We blijven hier minstens 4 dagen! Denken we. Weer spaghetti maar nu van de echte italiaan. Langzaam gaat het eten beter.

Wat een avontuur,leuk geniet ervan!

Carla 2018-10-23 20:20:25

Wauw haha. Tempo aanpassen lijkt onvermijdelijk. Rustig aan daar! 😊 kus uit Rheden

Jakomijn 2018-10-23 20:26:59

Zo bijzonder om te lezen, geniet ervan, met alle hindernissen!

Petra 2018-10-23 21:08:21

Tijd om wat bij te tanken, na zoveel hindernissen. Rustig aan.

Ans 2018-10-24 18:00:03

Fijn dat jkullie wel helder zijn gebleven