De "Tour de Faso" nu echt van start.

Burkina Faso, Banfora

Hoewel we al een weekje aan het fietsen zijn is hier vandaag de 10 daagse wielerronde van Burkina begonnen. En wat denk je? De eerste rit van 100km is gewonnen door een nederlander: Florian Smits, 37 jaar. Hij won in 2013 ook al een rit. Zie www.tourdufaso.bf. Wij hebben vandaag ook een kleine 100km voor de boeg. Van Bobo naar Banfora in het toeristische deel van Burkina. Weer ėėn lange rechte weg maar nou wat heuvelachtig. De klimmetjes van 2-4% zijn niet echt lang maar wel pittig met deze warmte. WeInig voorzieningen onderweg. Bij de provinciegrens is douane politie en tolcontrole. Normaal rijden wij langzaam door maar hier stapt iedereen uit dus wij ook af. Paspoort en bagagecontrole dus. In een soort niemandsland tussen twee controles een koffietentje. Ze hebben maar ėėn glas dus wordt er snel iemand op een tweede uitgestuurd. Dan nog een langere rust en wat eten. Dat gaat goed. In Toussiane op 30 km drinken we nog wat in een leuk tentje. Dan gelukkig een wat langere afdaling en tegen 5 uur landen we bij hotel Canne a Sucre. Gelukkig een kamer vrij. Opfrissen en heerlijk eten. Een hele gegrilde tilapia. Dan zie ook weer eens hoe zo'n vis er in het echt uitziet.

Zo te horen hebben jullie het wel naar je zin geniet er nog van. Groetjes vanuit België.

Josee en Pierre 2018-10-31 09:35:46

Wat zullen jullie genoten hebben van dat bed en heerlijke eten