Dom, dom, dom.

Burkina Faso, Boromo

In Boromo een rustdag gepland. Bij het ontbijt een omelet besteld. Dat lukt prima. Nu we er toch zijn willen we in Boromo eigenlijk verkassen naar een campement langs de rivier op 12km. Dus alles ingepakt en aan de rand van de stad nog een kop koffie. Met behulp van de gps maken we feilloos de juiste keuzes tussen al de zandpaadjes op savanne. Na 10km zijn we aan de rand van het Foret des deux Balè waar je olifanten kunt spotten. We hebben onze verwachtingen inmiddels bijgesteld en zijn blij met bed, bad en brood. Op 110 meter voor het campement lopen we vast in de modder. Fietsen lukt niet meer maar met hulp van een visser duwen we de fietsen verder. Het campement blijkt uitgestorven en onder de modder. De visser belt via franca's telefoon (die doet het gelukkig) de eigenaar. Die wil ons smiddags wel koffie komen brengen maar is verder gesloten. Er zijn nu geen olifanten! Achteraf horen we dat er tijdens de regentijd 1,5m water staat in het campement. Dan maar weer terug. De fietsen uit elkaar en de wielen spoelen in de rivier. Daarna alles dragen naar het harde zandpad en terug naar onze oude bestemming die ons hartelijk begroeten. Dus in het vervolg eerst vragen of de plek open is; niet doorrijden in de modder en de bepakking eraf halen als je vastloopt. We leren het wel. Fietsen nog schoon gespoeld. De spaghetti met groentesaus kan mij ondanks de extra omelet niet bekoren.

Wat 'n modder, hier heb je eigenlijk een hogedrukspuit voor nodig. succes en tempo aanpassen.