Gokken op één paard

Marokko, Tinzouline

Vandaag de karavaanroute naar Tinzouline. Gedeeltelijk verhard met één overnachtinsplaats. Liefst vooraf reserveren via een nummer in Holland. Een meneer uit de buurt van Helmond aan de lijn díe zijn broer in Marokko zal informeren. Na 8 km houdt de verharde weg op en het ministerie van v&w heeft net besloten om de komende 17km ook te gaan verharden. Om te beginnen met 30cm grove split en er is geen doorkomen aan. Dus na 1km geploeter omdraaien en terug naar de hoofdweg. Nog even langs onze kasbah voor een koffie. Die is van het huis. Na 25 km weer de doorsteek naar de karavaanroute gemaakt. Hier zijn ze nog bezig met het wegbed en dat lukt. Nog een klimmetje van 3km en 3% en dan afdalen. Dat valt vies tegen. Een kleine ramp met veel losliggende stenen. Met wat lopen redden we het. In het dorp zou volgens ons boekje de overnachtingsplek in de oase liggen. Dat blijkt alleen voor de foto op internet te zijn geweest. Onze gastheer staat aan de doorgaande weg en brengt ons naar het familiegasthuis ergens op het industrieterrein. Acht jaar oud en nu bijna versleten vanwege circa 30 gasten per jaar. De waterleiding klappert als ie het doet. Reactie van een Engelsman in het gastenboek: "The tea was good". En dat was het wel zo'n beetje. Geen Internet dus het verslag even opsparen.