Woestenij op hoogte

Marokko, Tazenakht

Op weg naar Tazenakht. Eerst van 900m klimmen naar 1500 (8 km 7%) en dan naar ruim 1800m. Dan 25km over een kale hoogvlakte zonder voorzieningen. Dus 7,5 liter water mee!. En een potje safraan. Je weet nooit waar het goed voor is. Voor de tweede klim geluncht met safraanthee en safraanommelet. Dus dat zit wel goed. Op de hoogvlakte toch één café met een streepje schaduw. Hier moet je niet zijn in de zomer. Bij de volgende pas een mineralen verkoper en voor dat Franca er erg in had, had ze al 2 zoenen te pakken. En een stukje grafiet als compensatie. Ook nog de wereldfietser ontmoet uit ons marokkaans kookboek 'de kookkaravaan'. Schitterende vent. We fietsen zo een tapijtfestival binnen waar veel vrouwencoöeraties hun producten verkopen. Onderweg veel opgestoken handen en duimen. Dat zien we maar als compliment. Nog 3 liter water over! S'avonds een lekkere tajin gegeten.

Prachtige foto's en mooie verhalen! Geniet ervan!

Petra 2017-03-12 08:29:39

Heel mooi om jullie zo te kunnen volgen. Wat maken jullie op vakantie veel mee en zien jullie veel. Succes!!

Joseph en hanny simonis 2017-03-12 14:38:54

Het moet zeker goed voelen zo beloond te worden voor een "helse" klimtocht