De gevaarlijkste wegen....

Marokko, Rich

De stad is vannacht helemaal opgeschoond. Geen afval van de weekmarkt en de mensenmassa meer te bekennen als we op zoek gaan voor een ontbijt. Uiteindelijk komen we naast ons hotel uit. Dan via een grote buitenwijk klimmen we naar een klim boven een groot stuwmeer. We volgen voor de tweede dag de N13 naar het noorden. En dat is geen pretje. De weg is net breed genoeg voor twee elkaar tegemoet komende vrachtwagens of bussen maar daar passen geen fietsers naast. En als er achter je getoeterd wordt, dan verwacht men dat je de kant in schiet. Dat wil je voor zijn, zeker als er eentje achter je vol in de remmen gaat. Onderweg nog mooie marokkaanse fietsers en kasbahhotels, soms open, soms gesloten. Zelfs een thermaal station wordt aangekondigd. Dat blijken 2 poeltjes vol mannen te zijn naast de rivier. Daar valt meer van te maken. Rich is een rijk stadje waar alles (bijna) gerenoveerd is, maar weer amper restaurants. Nou eentje dan waar je niet hoeft te bestellen. Ze zetten gewoon alles op tafel. Ons hotel krijgt net de voorjaarsschoonmaak. Het water stroomt van de tweede verdieping over de tegeltrap naar beneden. Zelfs de muren worden gesopt. Maar dan heb je ook wat.

Goedemorgen leuk jullie verslag te lezen. Zelf vind ik het wel prettig om boerenkool met worst te kunnen kiezen dan eten wat ik niet ken. Verder is natuurlijk wel prettig dat 1 keer per jaar hotel eens de voorjaars schoonmaak krijgt, Dat deden ze in Nederland vroeger ook. Even alles afsoppen met ruim water en zeep. De kakkerlakken verzopen en jullie sliepen schoon. verder heeft een vrachtwagen chauffeur natuurlijk haast en afremmen voor fietsers past niet want ze moeten nodig aan de thee en hebben dan tijd genoeg. Maar ik weet zeker dan jullie de ontberingen onthouden . Aaldert