De eerste cirkel rond...

Burkina Faso, Ouagadougou

Licht ontbijt lukt en we gaan kijken wanneer de bus naar Ouaga vertrekt. Dat kan al om half tien of half elf. We kiezen voor de laatste en gaan op ons gemak inpakken. Rond kwart voor tien zijn we op het Gare Routière en daar staat nog een bus klaar. Weliswaar geen airco maar wel een echte Daf Jonkheere bus in voor hier prima staat. Tickets zijn snel geregeld alleen met wisselgeld wordt getreuzeld. Wíj nemen inmiddels de tijd en als de chauffeur ongeduldig wordt komt er garen op de klos. De weg is erg slecht en de laatste helft hebben we op de heenweg al gefietst. Dus we missen niet veel. Bij aankomst eerst thee en dan nog 8 km door de stad naar Chez Guliana waar we begonnen zijn. De eerste cirkel is mooi rond. We krijgen een suite met twee airco's (veel te koud dus uit met dat ding) en terras afgeschermd tegen muskieten. Aan het einde van de middag nog twee uur door de directe omgeving gewandeld. Optie ziekenhuis is gelukkig niet nodig en we zijn zelfs plannen aan het maken om nog een paar dagen richting de grens met Ghana te gaan. En we hebben met de contactpersoon van De Watervogel uit Nederhemert een afspraak staan om enkele projecten van hen te bezoeken. Maar morgen eerst een dagje op ons gemak in Ouaga.