Eerlijk delen....

Burkina Faso, Orodara

Voor vandaag een eigen route uitgezet: van Banfora naar Orodara, 70 km waarvan 55 over een piste, de RN11. Nog een espresso bij het cafeetje bij de bushalte want dat hadden we beloofd. Het is meer klimmen dan dalen en dat is stevig over gravel. Halverwege een dorpje waar we iets drinken ten overstaan van de dorpsjeugd. Franca geeft een pennenzak vol (kleur)potloden en een puntenslijper aan een wat oudere jongedame en dat is slim. Als je het zelf verdeelt dan kom je al snel in een veldslag terecht. Nu gaat het heel gedisciplineerd. Alleen nog even uitleggen waar die puntenslijper voor dient. Wie die heeft is eventjes de baas in het dorpje. Orodara ligt in het hart van het tuinbouwgebied. Er staat een grote sapfabriek. We gaan op zoek naar een slaapplaats en rijden eerst een motel voorbij. Uiteindelijk komen we ergens achteraf terecht bij Auberge Le Refuse. Zo voelen wij ons niet. We drinken eerst nog wat in een cafeetje langs de weg waar speciaal voor ons de discoverlichting aan gaat. We kunnen eten in het straatrestaurant van de eigenaar van de auberge: vissoep en spaghetti. Ofwel soep met een halve vis. Op de terugweg kopen we nog wat gefrituurde aardappels met pepersaus. En nu genieten van de sterren.

Geweldig en mooie foto s je hebt oog voor details . Misschien is deze reis ook wat voor ons Aaldert