It's a long road to .....

Burkina Faso, Boromo

Van Sabou naar Boromo, 90 km. We denken er klaar voor te zijn. Ontbijt met brood, jam en rama. Daar krijg je hier blijkbaar geen pukkels van. Om 7 uur op de fiets. We proberen elke 10/15 km iets te eten maar aan de plaatselijke rijst met onbestemde saus zijn we nog niet toe. Wel veel drinken maar verder dan een stukje brood en fruit komen we nog niet met die hitte. En dan ben je na 50 km uitgeteld. Onderweg alleen druk verkeer, vrachtwagens, legertransporten, lange afstandsbussen die langs je razen. Gelukkig liggen op deze hoofdweg (RN1) bij elk gehucht flinke drempels waar je terug moet naar 30 km. Maar dan weer gas erop. De moed weer opgepakt voor de laatste km's. Vlak voor Boromo wordt druk aan de weg over een nieuwe brug gewerkt. De lucht betrekt en wij hebben wel zin in een verfrissend buitje. We besluiten toch maar bij de eerste de beste herberg te stoppen en na uitpakken gaan we voor een drankje naar het restaurant. Als we goed en wel binnen zijn breekt de hel los. Onweer, storm en stortregen vliegen dwars door het gebouw. Met andere gasten en het personeel moeten we schuilen in het magazijn. De stroom valt uit. Uiteindelijk spaghetti met groentesaus in het donker gegeten. Met licht was het niet beter geweest. Weer een goede hut en s'avonds voetbal. De stroom is hersteld.

It's a long road to go...... Afzien, doorbijten, volhouden, maar ook ontzettend spannend en bijzonder. Zoals een 'gewone' vakantie in Europa nooit kan zijn.

Herma van Tuijl 2018-10-24 19:21:01

Wat een bikkels zijn jullie zeg!