En nog twee attracties

Burkina Faso, Banfora

Uitgeslapen. Dan op naar zondagsmarkt. Een topattracties. Een gigantisch gekrioel van winkels, kramen, karretjes en uitgespreide doeken met van alles en nog wat. Nog een paar jumbo hallen met vaste kramen in het half donker. Het zweet loopt tappelings van je lijf maar we houden vol. Met drie sinaasappels, 3 citroenen, een stokbrood en een blikje vis gaan we thuis lunchen. Om 2 uur naar de volgende attractie: het tengrelameer met nijlpaarden op ca 10km. We spreken nog een jonge Engelsman die een mountainbike heeft gehuurd voor €4,- pd. Zijn versnellingskabel was al gebroken maar die herstellen ze hier voor 0,50. Zo kan het ook. Op ons gemak naar het meer. Als er een touw of ketting over het pad ligt ben je bij het loket. Zaken gedaan voor toegang en een boottocht in een pirogue (houten bootje). Er komt er net een terug met een gat in de zijkant. De opvarenden hebben zwemvesten aan. Wij krijgen ze niet en vragen er ook niet om. Onze boot is heel. Na 20 minuten varen zijn we aan de overkant bij de nijlpaardenpoel. En zowaar. Elke 5 minuten steekt er een zijn kop boven water op zo'n 10 meter. Het betrekt en in de verte onweert het. We komen veilig aan de kant. Hier wel de mogelijkheid van een drankje. Al moeten ze het wel nog even in het dorp gaan halen. Slimme jongens. We fietsen op ons gemak naar het hotel. Na een hapje eten en een nachtje slapen morgen op naar Sindou.

Wat een mooie impressie geven jullie ons van deze bijzondere reis!! Veel groeten, Karel en Lidy

lidy van dam 2018-10-29 18:16:12

Wat een prachttocht! Ik benijd jullie dat je dit allemaal mee mag maken. doe zo voort en het kan alleen nog leuker en spannender!