Alle goei dingen in drieën

Marokko, Tamtatouchte

Dus de minibus om kwart voor acht. Fietsen en bagage bovenop en tot 25 passagiers erin. Deels naar de markt in het volgende dorp. Na 65km en 2,5 uur koffie in Boumalne. Na eerst weer 2 ogenschijnlijke directieleden van het terras te hebben genegeerd. Die zaten achter een flesje water toeristen te spotten. Op naar Tingher. 55km dalen en wind mee. Daarom besloten om er nog 20km aan te plakken richting een ecolodge. De Todrakloof is de derde kloof, na de rozen- en de Dadeskloof maar redelijk afgekloven door de toeristenindustrie. Nog 5 km naar de lodge. Op de inrit gaat Franca onderuit op de losse grint. Schade: één blauwe plek en een kapot spiegeltje. Tot overmaat enz. is het hotel vol. Nog niet meegemaakt. Meestal de enige gasten. Óf 5km terug of 15 vooruit naar het volgende hotel. Terug kennen we niet dus maar vooruit. Gelukkig een pickup veewagentje die ons wel wil afzetten bij het hotel. Het wordt het hotel van zijn broer/neef/oom maar dat doet er niet toe. Het stond bovendien op ons lijstje. Ze hebben de luxe kamer in de aanbieding. Ook al goed. En wij zijn weer 15 km verder dan vandaag verwacht. Mooi toch.